1

Onderwerp: Tips gebruik Cookie pan

Ik heb een Cookie pan gekregen, maar nu ik mij op recepten en het gebruik ervan aan het beraden ben, weet ik niet meer of dit nog wel zo'n leuk projectje is.. Na passen en meten blijkt dat ik maar 3 koeken tegelijkertijd kan bakken. Onpraktisch.. ik zie het al voor me, afkoelen weer vullen, bakken en dat een paar keer na elkaar. Volgens mij sta je zo uren te bakken voor een traktatie voor 20 kinderen.. Is het niet handiger om gewoon een lollystok te steken in een uitgestoken koekje?!

Mijn andere vragen:
- Welk recept werkt goed voor in deze bakvorm?
- Hoe krijg je de koeken er mooi (onbeschadigd) uit?

Re: Tips gebruik Cookie pan

Ik heb geen idee maar je staat hier verkeerd dus ik meld je even.

3

Ah ja, ik zie het, thx!

4

Bij mij past het net in de oven met stokjes aan beide kanten, dan wel de stokjes van 15 cm
Ik vet de vormen in met bakspray en gebruik de koekjes mix die ze hier ook in de webshop hebben!

Ik hoop dat je daar wat aan hebt! Het resultaat is dan wel erg leuk!

Liefs, Debby

5 Laatst bewerkt door Breakfast (17-12-2011 14:56)

Ok. Hoe ver steek je de stok in de koek? En druk je het deeg overal in de vorm, of is wat vloeibaarder deeg beter?

6

Ik steek het stokje vrij ver in het koekje, net over het midden denk ik en ik duw het deeg idd overal in de vorm, zodat je een mooie vorm krijgt. Vloiebaarder heb ik geen ervaring mee, maar denk niet dat dat beter bakt...

Liefs, Debby