1

Onderwerp: kwarktaart decoreren, chocoladevraag

Voor het school kerstdiner mag ik het toetje maken. Ik wil geen taart maken want een andere moeder maakt al cupcakes en iets frissers lijkt me ook wel lekker. Ik zat dus aan een kwarktaart te denken.
Die wil ik natuurlijk wel wat opsieren met een kertboompje kerstmannetje en zo... Eerst gedacht was om een kartonnetje (eventueel gestut) op de taart te leggen, maar een plaatje van chocola lijkt me leuker en lekkerder. Dus chocola smelten en mooi laten uitlopen en uitharden op een bakpapiertje om daarna op de taart te leggen, niet te dik want moet wel lekker zijn en deelbaar, maar zou dat stevig genoeg zijn om er wat boetseersels op te zetten? Hoe dik zou het daarvoor moeten? (en kan dat ook gewoon met witte chocola?)

2

Re: kwarktaart decoreren, chocoladevraag

Misschien ten overvloede maar toch even een tip van mijn kant...
Smelt de chocolade niet met b.v. slagroom of iets dergelijks. Dit heb ik laatst gedaan en als je dit laat afkoelen kun je het niet meer voor decoratie gebruiken. Het blijft namelijk zacht.
Smelt het ook niet in een pan maar au bain marie.

Met hetgeen je wilt proberen heb ik geen ervaring maar ik vind het wel een leuk idee!

Succes!!!!

Snoep verstandig....maak een taart, geef hem weg en.......blijf zelf op gewicht! :)

3

Tsja het idee lijkt mij ook leuk  :+ , maar nu de uitwerking nog! Misschien nog tips hier en anders ga ik maar gewoon experimenteren. als het mislukt kan er altijd nog een kartonnetje tussen.  :)

4

Ik heb ooit een cake met gesmolten choco bekleed en die kon ik niet meer snijden. De choco brak en kon dus geen puntjes snijden...

Misschien dat op de kwark de choco al weer wat zachter wordt zonder te smelten, maar eigenlijk geen idee...

De choco zal wel stevig genoeg zijn voor een boetseerseltje!

Groetjes Stefanie

hoop is een lichtje in je hart,
die je vandaag moed geeft en morgen kracht

5

misschien kerstchocolaatjes erop en aan de zijkanten??

het choco heb ik wel eens op de bodem gedaan van een kwarktaart, dat werd kei en keihard! (choco van dr oetker zakje/pakje) was niet fijn om te snijden. lijkt me dus ook niet prettig om het bovenop te doen omdat je de taart nog moet aansnijden..

of je moet al chocolade puntjes ervan maken, zodat ze tussen de chocola door kunnen snijden? het is sowieso sterk genoeg om figuurtjes op te zetten!

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

6

Dit is mijn fondant/kwark taartje. Zal nu wel te laat zijn maar misschien een idee voor in de toekomst
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=174504

7

Bedankt nog voor de reacties, maar de taart was inmiddels al gemaakt en het was een succes. Ze hebben er gewoon onderdoor gesneden, taartpunten er onderuit geschoven en stukjes chocola afgebroken. Ik heb hem in de taartenparade gezet.