1

Onderwerp: vorm voor prinsessentaart

hallo iedereen..

Ik vroeg mij af welke vormen je nog kan gebruiken om de prinsessentaart de juiste vorm te geven. ik zou willen experimenteren voor de eerste verjaardag van mijn kleine meid. En vind de wondertol toch echt prijzig hier in belgie bij de pippoos. zou graag weten of ik ook andere schalen vormen kan gebruiken voor het juiste model? en waar kan ik die kopen? en hoe groot cm en hoogte moet hij zijn?

hoop gauw wat reactie´s te krijgen  :Y  :Y

2

Re: vorm voor prinsessentaart

http://www.deleukstetaarten.nl/howto/13/Barbie/

3 Laatst bewerkt door Annette52 (14-12-2011 21:44)

Je kunt een bolvormige glazen oven schaal bij bv. Blokker kopen.
Die zijn stuk goedkoper.En je kunt de schaal ook voor vele andere dingen gebruiken. Dat heb ik tenminste wel gedaan.
Bv au bain marie iets verwarmen, zoals lemoncurd maken of chocolade smelten.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

Ik heb een set met glazen ovenschalen en daar gebruik ik er 2 van die ik dan op elkaar stapel. Van te voren even kijken welke 2 het beste passen. Wanneer je dan een taartkarton tussen de 2 lagen doet heb je meteen 2 taarten die je aan kunt snijden. Dan zit je niet met een enorm dikke punt.

Groetjes, Renata

5

hallo karin bedankt voor je reactie.. heb jij deze taart gemaakt?? want ze gebruikt tulbandvormen maar welke afmeting dan want ik heb een grote al thuis liggen van 24 hoe groot moet de andere dan zijn?

6

Annette52 schreef:

Je kunt een bolvormige glazen oven schaal bij bv. Blokker kopen.
Die zijn stuk goedkoper.En je kunt de schaal ook voor vele andere dingen gebruiken. Dat heb ik tenminste wel gedaan.
Bv au bain marie iets verwarmen, zoals lemoncurd maken of chocolade smelten.
Succes.

Anette bedankt dat ga ik misschien is doen die aanschaffen alleen welke afmetingen heb je dan want ik vind het moeilijk de juiste boven en onderverhouding te vinden die op elkaar passen. Want karin heeft me een link gestuurt waarbij ze 2 tulbandvormen hebben gebruikt alleen weet ik dan ook niet welke afmetingen die hebben zodat ze op elkaar passen??

7

Renata75 schreef:

Ik heb een set met glazen ovenschalen en daar gebruik ik er 2 van die ik dan op elkaar stapel. Van te voren even kijken welke 2 het beste passen. Wanneer je dan een taartkarton tussen de 2 lagen doet heb je meteen 2 taarten die je aan kunt snijden. Dan zit je niet met een enorm dikke punt.

thankss voor de tip!

8

en nog een vraag hoeveel marsepein heb ik nodig om de prinsessentaart te maken en een ondercake waarop de barbie dan op komt te staan??

9

upp... ;)

10 Laatst bewerkt door Annette52 (16-12-2011 10:12)

De blokker heeft een schaal die doorsnee 21 cm is (binnenmaat 20 cm) van Pyrex. Het is 11 cm hoog.
Je hebt helemaal geen andere vorm nodig.Als je de taart hoger wilt dan vet je de schaal in en verhoogt de schaal met een strook bak papier tot b.v 16 cm.dan moet je de schaal wel meer vullen met deeg.
Snijd de cake in 3 plakken en vul hem naar smaak.
Bekleed het geheel met fondant of marsepein.
Ik heb in het midden aan de bovenkant dat de cake klaar was een rondje met een uitsteker eruit gehaald daarna uitgediept met een mes.
Van de barbie heb ik de benen verwijderd en de pop in het gat gezet.
Zet het rondom eventueel  vast met beetje botercreme/cakerestantje ertussen.
Werk de barbie ook af met marsepein of fondant naar je smaak.
Je hebt ongeveer 500 tot 700 gram fondant/marsepein nodig.
Ligt eraan hoe dik je het maakt.
Voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt,er staat aan de linkerkant van de site FAQ daar kun je de nodige info vinden of anders bij de how to`s of bovenaan de pagina bij de index en dan per onderwerp zoeken.
Succes en laat je het resultaat nog zien?

11

Annette52 schreef:

De blokker heeft een schaal die doorsnee 21 cm is (binnenmaat 20 cm) van Pyrex. Het is 11 cm hoog.
Je hebt helemaal geen andere vorm nodig.Als je de taart hoger wilt dan vet je de schaal in en verhoogt de schaal met een strook bak papier tot b.v 16 cm.dan moet je de schaal wel meer vullen met deeg.
Snijd de cake in 3 plakken en vul hem naar smaak.
Bekleed het geheel met fondant of marsepein.
Ik heb in het midden aan de bovenkant dat de cake klaar was een rondje met een uitsteker eruit gehaald daarna uitgediept met een mes.
Van de barbie heb ik de benen verwijderd en de pop in het gat gezet.
Zet het rondom eventueel  vast met beetje botercreme/cakerestantje ertussen.
Werk de barbie ook af met marsepein of fondant naar je smaak.
Je hebt ongeveer 500 tot 700 gram fondant/marsepein nodig.
Ligt eraan hoe dik je het maakt.
Voor de hoeveelheid beslag dat je nodig hebt,er staat aan de linkerkant van de site FAQ daar kun je de nodige info vinden of anders bij de how to`s of bovenaan de pagina bij de index en dan per onderwerp zoeken.
Succes en laat je het resultaat nog zien?

bedankt voor je reactie ik ben aan het twyfelen mss dat ik gewoon een taart ga bestellen lijkt me te ingewikkeld allemaal en hoeveel tijd kost het je om hem te maken een hele dag??

12

Nou het bakken van de taart kun je ruim van tevoren doen en in de vriezer bewaren.
Het bekleden doe je 1 a 2 dagen van tevoren als je ruimte hebt in je koelkast.Je kan op het laatste moment de pop erin doen dan neemt het geheel niet zoveel plaats in beslag.
En ja, je bent wel een middag bezig ermee. Maar het resultaat is zo leuk als je dat koppie ziet van  je dochter als ze de taart ziet!
En zoiets als dit kan het resultaat zijn.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FLW4VDKN-D.jpg
Maar ik begrijp je twijfel.Je kunt altijd op het forum vragen of iemand het voor je wil bakken.
Succes!