1

Onderwerp: Mijn twixy traktatie

De naam Twixy heb ik hier op het forum gestolen. Geloof van Kwebbeltje (sorry als dat niet mag) vond dit zo'n leuke naam.

Voor de 1e keer gemaakt en moet zeggen was echt een succes. Helemaal niet moeilijk om te maken.

Ik heb een een bloemtje van royal icing opgelegd.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H4OIHZBJ-D.jpg

Bedankt voor het kijken!

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

2

Re: Mijn twixy traktatie

Leuk geheel! :thumb:

Groetjes, Renata

3 Laatst bewerkt door dollelollypop (14-12-2011 22:04)

Wat is een twixy?  :think:

4

dollelollypop schreef:

Wat is een twixy?  :think:

Twixie is de caramelshortcake gemaakt in cc vormpjes http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=83878

Kwebbeltje is de bedenker van de naam. Zo genoemd omdat ze naar twix smaken.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=166520

Erg lekker :9

Groetjes, Renata

En lekker dat ze zijn!! Ze zien er heel mooi uit, je chocolade is ook zo netjes "strak", dat lukt mij nog niet helemaal, maar de smaak wordt daar niet minder van :9 .

Groetjes van Cora

6

Bedankt voor de leuke reactie's

Lekker zijn ze zeker. Ik raad iedereen aan om ze eens een keer te maken.

De chocolade heb ik nadat de caramel hard was en een lepeltje eroverheen gedaan direct na het vullen ( per 5 cc ofzo ) heb ik ze even op het aanrecht getikt. Het verdeeld dan mooi en de luchtbelletjes gaan er dan goed uit.

Ze zien er dan al strak uit voor ik ze weer in de koelkast zet.

Ps. ik had er er best veel gemaakt vrijdag en heb vandaag de laatste opgeten en nog steeds super lekker!!!

Dankjewel voor de uitleg.  :thumb:
Ik heb er nog nooit van gehoord maar het lijk me wel erg lekker.
Dan moet ik die zeker ook maar eens maken.
Hartelijk dank voor het delen van dit recept.  :)

8 Laatst bewerkt door jadimi (14-12-2011 22:44)

@delollypop

Kijk even bij de how to. Als je dat recept volgt komt het echt goed en ik ben nog maar een "beginner" en vond dot best makkelijk dankzij de goede uitleg.

(recept is van domi)

9 Laatst bewerkt door dollelollypop (14-12-2011 22:46)

Ik heb al gekeken en snapte dat blikje melk niet zo maar even verder lezen dan komen de vragen vanzelf en volgt er ook weer een antwoord dus ik denk dat ik het nu snap en ga het zeker eens proberen.
Die van jou zien er erg leuk en mooi strak uit.
Dankjewel voor alle hulp.   :)

10

Bij ons in de supermarkt staat het trouwens bij de soja melk enzo. dus als je het niet kunt vinden bij de conimex producten kijk dan ook nog even daar. Het is een klein wit blikje

:Y  dat zal ik doen dankjewel.

12

dollelollypop schreef:

Ik heb al gekeken en snapte dat blikje melk niet zo maar even verder lezen dan komen de vragen vanzelf en volgt er ook weer een antwoord dus ik denk dat ik het nu snap en ga het zeker eens proberen.
Die van jou zien er erg leuk en mooi strak uit.
Dankjewel voor alle hulp.   :)

Hoi dollelollypop,

Het gaat om dit blikje, bij ons bij de Jumbo staat het bij de koffiemelk.
http://www.deleukstetaarten.nl/administrator/scripts/ckfinder/userfiles/images/gecondenseerdemelk.JPG

Gr.
Sandra

13 Laatst bewerkt door dollelollypop (15-12-2011 21:00)

Hallo Sandra  :)

Hartelijk dnak ik heb hem toevallig vandaag bij de C1000 gekocht ( stond bij de conimex ) dus moet het in het weekend maar eens even gaan proberen.
Ik ben benieuwd of het wat gaat worden.  ;)

14

Succes met het maken en ik weet nu al dat je het vaker zal doen hihihi

15

wat ziet dat er schattig uit.
Heb ik toch een vraagje....bak je ze in de cc vormpjes of doe je ze eerst in een ander cc vormpje siliconen of zo...en dan een ander vormpje er omheen? Ben heel benieuwd.
Maar ze zien er geweldig uit hoor!

16

IK heb het deeg afgewogen tot balletjes van 10 gram. (zou ook iets minder kunnen) deze plat gemaakt zodat ze in de mini cc papiertjes passen.
En dan in het mini cc bakblik afgebakken.

Als ze gebakken zijn heb ik ze in het blik laten zitten zodat ik de caramel eroverheen kon doen met een lepeltje. Zo kon ik de caramel goed tot de randen verdelen zonder dat ze uit vorm raakten.
Eenmaal goed afgekoeld heb ik de chocolade ook met een lepeltje erop gedaan en toen even laten tikken op het aanrecht zodat deze zich goed verspreid en de luchtbelletjes eruit zijn.

Snap je m zo?!!

Heb ook nog even meegelezen en weet weer wat meer.  :thumb:

18

Super bedankt voor je uitleg deze komen zeker op mijn kersttafel!! lekker hoor! En nogmaals....superbedankt voor je uitleg