1 Laatst bewerkt door Finneke (14-12-2011 13:19)

Onderwerp: Ook ik ben nieuw op het taartenbak gebied

Hallo allemaal,
Ik ben 33 jaar, getrouwd en heb een zoontje van 4 (19 dec wordt hij 5)
Ik ben pas sinds twee maanden bezig met cc maken, en ik moet zeggen vind het heel leuk om te doen.
Ik denk dat ik er een nieuwe hobby bij heb, alleen denk ik dat ik cc leuker vind om te maken dan taart.
Ik ga echter wel 23 september een workshop doen in kersttaart maken dus dan kan ik zien wat ik het leukste vind.

Ik ben nu druk bezig om 60 cc te maken met een mickey ouwel, en ik wil lolly's maken in een lollyvorm van mickey mouse met candy melts, mijn zoontje heeft zaterdag een mickeyfeest en wil ook iets van mickey uitdelen op school dus dat wordt hobby-en voor mama.

Ik vind het tot nu toe erg leuk om te doen, dus ik hoop dat het zo blijft. Dan heb ik er een leuke hobby bij.

Ik vind het in ieder geval erg leuk om hier mee te lezen en ideeën op te doen.

Weet iemand toevallig een leuk boek voor het maken van cc waarin het stap voor stap wordt uitgelegd, vooral het decoreren met boetseren vind ik leuk.
en een goed taarten bak boek.

Ook heb ik op een beurs het apparaat gekocht om cake pops mee te maken dus die wil ik ook af en toe gaan maken.

2

Re: Ook ik ben nieuw op het taartenbak gebied

Welkom!
Alvast van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon.

Groeten van Rianne

3

zo heb gisteren 85 cc gemaakt, wat ging dat makkelijk in mijn nieuwe wilton cc houder van de leukste taarten shop.
Ik moest alleen telkens per 6 bakken, die van 12 past niet in mijn oven.
De cc waren echt heel mooi geworden, super rond ook en de papiertjes zaten er goed omheen, ik hoop dat ze ook zo mooi blijven als ze uit de diepvries komen.

Ook heb ik alvast 35 candy melts lolly's van mickey mouse gemaakt in een malletje, mijn zoontje houdt heel erg van mickey, en heeft dus een mickey kinderfeest en wil mickey tracteren.
Deze liggen nu in een trommel in de koelkast.

4

Dank je wel Rianne.

5

hallo,

Ik ben jasenka en 20 jaar..
Heb laatst voor t eerst marsepein gemaakt vond het zo leuk dat ik dit weekend mijn eerste taart ga maken..

Ik hou het simpel ik koop gewoon de brownie mix uit de winkel, en doe dit in twee lagen, met daartussen de baileysvulling en dan de chocolate leather eroverheen en een strik van fondant en wat simpele deco's..

Iemand tips?