151

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

ah ja geen idee, wanneer mijn cricut ooit uit de duane komt probeer ik het uit  :thumb:

152

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

hij is net uit de duane, wat een wonder  :lol:
hoop dat die een deze dagen hier is  :)

153

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

hier ook geen probleem, had het programma zelf al gedownload en hem geactiveerd met de code van Motorwaus.

Maar mag ik nog wel even zeggen, dat ik me afvraag wat er zo onbeschoft is??
Dat er iemand per mail geholpen wordt met wat tips?? Als ze het daarna nog hier uitleggen is daar toch geen probleem mee? Je kunt niet altijd alles hier uitleggen???

Groetjes, Dorothea.

154

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Natuurlijk, ben ik de enige die wel problemen heeft, the story of my life  :lol:  :grr:  O-)

155

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Soesie schreef:
joke46 schreef:
annick67 schreef:

Als je dit neerzet, zou je dan ook willen zeggen hoe dat zover komt? Ik bedoel maar, ik ben vást niet de enige die hier last van heeft en het heel graag anders wil......  :s



je hebt mail

Mag ik zeggen, nou ja ik zeg het gewoon: dit vind ik nou 'onbeschoft'. Behoeft verder geen uitleg neem ik aan. En nee ik heb het niet nodig, verbaas me alleen.

Wat bedoel je hier mee.
Nou ik ben echt niet onbeschoft maar probeer iemand te helpen
Rare reactie

Groetjes joke

156

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Als je een streep door je uitsnede krijgt heb je een trialversie van SCAL (of Make the Cut). Dat heeft niets te maken met de firmware van de Cricut maar zit ingebouwd in de trial van SCAL zelf. Zodra je cricut kan snijden met Scal zit het met de firmware en de compatibiliteit wel goed.

Wil je dus met de versie van SCAL die je nu hebt echt regelmatig aan de slag dan kun je het programma kopen. Je krijgt dan een serienummer waarmee je de trialversie kunt activeren zodat de streep er niet meer doorheen komt. Je zou dan alleen even moeten uitzoeken of je met een nieuw serienummer ook een oude trialversie kunt activeren.

Ik heb ook gelezen dat je, als je goed oplet, ook snel op pauze/stop kunt drukken zodra hij klaar is met snijden. Als je dat snel genoeg doet is hij te laat met de streep ;-)

157

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

@Mijke, ik lees overal dat de enige versie van SCAL die nu te koop is (versie 3) de Cricut Cake NIET meer ondersteunt en dat daarom iedereen versie 2 wil hebben......... Ik ga niet voor Jan Joker een nieuwe code kopen om er dan pas achter te komen dat ik er geen oude(re) versie mee kan 'openen'. Zou niet weten waar/hoe ik dat kan uitvinden want bij de firma die SCAL heeft ontwikkeld/verkoopt, gaat men dat niet vertellen (begrijp ik wel ;)).

Die streep maakt hij éérst; voordat hij de rest gaat snijden. Dat snel op stop/pauze drukken heeft dus helemaal geen zin. Althans, niet bij/voor mij.

158

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

@annick67: Snap ik. Ik zou een programma als Scal gewoon legaal willen aanschaffen, maar dat moet dan inderdaad wel werken. Als je dat van te voren niet zeker weet dan begin je er natuurlijk niet aan.

Van te voren, die streep? Da's slim van dat programma... Dan was het "Make the Cut!" die het na afloop doet... Had het ergens gelezen.

Dit is wel de reden dat ik de Cricut niet besteld heb: omdat je (als je alles legaal wilt doen) vastzit aan die dure cartridges. Als het goed is wordt bij mij van de week de Silhouette Cameo bezorgd, die werkt wél gewoon met MTC en SCAL (en met het gratis programma wat bij de silhouette zit kom je ook al een heel end met het omzetten van jpegjes naar snijbestanden). Moet wel nog een apart meshoudertje bestellen waarin de cricut cake mesjes passen en dan kan ik er alle kanten mee op.

Maar ik heb wel enorm getwijfeld hoor, want die cricut cake was via de recente aanbieding wel een heel stuk goedkoper. Maar ja, je moet nog maar zien dat je hem aan de praat krijgt met de SCAL of MTC software en dat risico durfde ik niet aan.

159

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Die cartridges hoeven helemaal niet zó duur te zijn, ik heb veel meebesteld toen, en zo er niet al teveel geld voor betaald. Daarom kan ik voorlopig ondanks 'alles' toch wel uit de voeten....  ;)  :D

160

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Oh, gelukkig. Dus je durft hem inmiddels wel weer uit de kast te halen? ;-)

Klopt ook hoor, met de cartridges kom je een heel end. Ik vind het zelf alleen zo ontzettend leuk om met illustrator en photoshop te knoeien, vandaar dat ik toch voor de silhouette gekozen heb. Maar ja, is nog maar de vraag of die fatsoenlijk door fondant heen komt. Zo niet, dan moet ik er gewoon maar een nieuwe hobby bij nemen: vinyl- en papierknutselen ;-)

161

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Het kan best zijn dat de silhouette wel door fondant komt..
Maar voedselveilig is hij bij lange na niet...   :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

162

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Kan kloppen, maar zolang ik een voedselveilige snijmat (bijvoorbeeld die van de cricut cake of een flexibele voedselveilige snijmat van een kookwinkel) en een speciaal voor fondant ontworpen voedselveilige bladeholder en mesje gebruik (de houder heb ik inmiddels besteld en het mesje dat erin zit is dat van de cricut cake) en er niet ook andere dingen mee ga snijden, is alles wat direct met de fondant in aanraking komt wél voedselveilig.

In de VS is deze combinatie al goedgekeurd voor gebruik met fondant én voor de verkoop en als er één land moeilijk doet over voedselveiligheid is het de VS wel... ;-)

163

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Ps: ik heb het net nog even opgezocht en eind 2010 was de cricut cake in de VS óók (nog) niet goedgekeurd door de FDA. Alleen de snijmat en het mesje zijn (/waren) voedselveilig. Geen idee of de machine zelf inmiddels wél goedgekeurd is, maar in 2010 werd hij in ieder geval al volop verkocht en volgens mij had jij hem rond die tijd ook al.

De silhouette Cameo is in combinatie met een voedselvelige snijmat en mesje dus net ze voedselveilig als de cricut cake op dat moment was en wellicht nog steeds is ;-)

164

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Mijke79 schreef:

Oh, gelukkig. Dus je durft hem inmiddels wel weer uit de kast te halen? ;-)

Alleen gisteravond even omdat het nódig was. Voor de lol doe ik het nu niet.

165

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

@annick67: ik hoop dat je hem snel zo aan de praat krijgt dat hij ook als het níet nodig is weer uit de kast komt. Het moet wel een leuke hobby blijven natuurlijk.

Snijdt hij trouwens wél goed voor je? Want dat is natuurlijk het allerbelangrijkst... Je kunt er nog zo'n goede softwre voor hebben, maar als hij niet door de fondant heenkomt heb je er niets aan. ;-)

166

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Ik heb speciale (witte) sheets voor de Cricut Cake van iemand gekregen (gratis :4). Als ik die 'verpruts' is het dus jammer maar helaas.....

Gisteravond door marsepein laten snijden; ging prima zo op het eerste gezicht. Straks nog maar eens kijken bij goed daglicht, je weet nooit hoe het er dán uitziet....  :+

167

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

met fondant lukt het nog voor geen meter, met ouwel is het wel super gelukt  :)

168

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

evelien1001 schreef:

met fondant lukt het nog voor geen meter, met ouwel is het wel super gelukt  :)

Heb je al wilton ready to use rolfondant geprobeerd helemaal toppie. ;)

169

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Jaydenmike schreef:
evelien1001 schreef:

met fondant lukt het nog voor geen meter, met ouwel is het wel super gelukt  :)

Heb je al wilton ready to use rolfondant geprobeerd helemaal toppie. ;)

Nee, dat kan ik ook niet zo makkelijk hier krijgen, zou ik dan uit NL moeten bestellen (duurt te lang en is te duur)
Ik heb het met PME-fondant geprobeerd

170 Laatst bewerkt door Dot (30-12-2011 15:43)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

cricutfreubeldag:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126908860

Groetjes, Dorothea.

171

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

evelien1001 schreef:
Jaydenmike schreef:
evelien1001 schreef:

met fondant lukt het nog voor geen meter, met ouwel is het wel super gelukt  :)

Heb je al wilton ready to use rolfondant geprobeerd helemaal toppie. ;)

Nee, dat kan ik ook niet zo makkelijk hier krijgen, zou ik dan uit NL moeten bestellen (duurt te lang en is te duur)
Ik heb het met PME-fondant geprobeerd

Oja haha zie net dat je in cran canaria woont.
Anders met tylose en een nachtje in de vriezer.
Rot joh
Succes gr

172

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Voor iedereen die voor scal van een plaatje een svg file wilt maken met alle kleuren apart heb ik deze handige how to gevonden.

http://s71.photobucket.com/player.swf?f … 1&ap=1

173

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Dank je wel!

Groetjes, Dorothea.

174 Laatst bewerkt door MamAnouk (19-01-2012 15:01)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Ik heb SCAL 2 via de link van Motorwaus op de pc gezet.... MAAR NU?! heeft er toevallig ook iemand een link met een handleiding?  :o  Ik heb de help toets geprobeerd maar dan gebeurd er niets... (Oh, wat voel ik me weer slim!)

hellup!