101

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Dat ben ik ook van plan, heb ook de reserve snijmesjes en -matten al klaarliggen (zelfkennis....  :lol:).

Ik zal ook dat laten zien! Wordt vervolgd, ik hoop zaterdagmiddag....  :D

102

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

haha oke ben benieuwd! ik heb het gister geprobeerd met de satin ice gumpaste ik had ook een foto geplaatst hier weet niet of je die al gezien had?

succes morgen ;)

103

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Die baby cupcakes? Die zijn  :thumb:

104

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

ja die :P  dankje! hopelijk word jou creatie morgenmiddag ook  :thumb: hopelijk gaat het lukken met marsepein ;)

105

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

annick67 schreef:

Heeft iemand al marsepein geprobeerd?

(Kan goed zijn dat ik daar overheen lees, heb ik 'talent' voor... :o)

Ik wil morgen met de Cricut aan de slag (of eigenlijk vandaag-zaterdag) en dan met marsepein omdat ik dat al a) heb liggen en b) het precies de goede kleur is voor een taart volgende week...  :D

Ja dat heb ik uitgeprobeerd, goed dun uitrollen, niet teveel crisco op de mat, poedersuiker/crico weer op de marsepein
ik had die vlinder uitgeprobeerd en dat ging prima, met de kleinere dingetjes had hij wel moeite met marsepein maar het gaat wel

groetjes, Diana

106

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

nou, vannacht de taart die ik voor vanochtend moest maken ook maar meteen volgeplakt met cricutsnijsels... ik zal straks de foto's bewerken en even plaatsen.... ging toch best aardig!

ik heb nu Scal en het werkt top!! Daarom durf ik cricutroom niet te installeren, want ik ben bang, dat die mijn CC update en dat hij daarna niet meer werkt met Scal...

Groetjes, Dorothea.

107

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Mijn probeersels van vandaag.
Eerst een foto van hoe het op de mat lag met gebruik van de craftroom;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PWNM4PT7.jpg
je kan heerlijk schuiven met je afbeeldingen en je mat zo vol mogelijk doen waardoor je weinig materiaal verlies hebt.

Frosty sheet die bij het totaal pakket zat wat ik heb overgenomen van iemand van hier.
speed medium, pressure medium
Zeer goed bevallen maar wel plastic laag van frosty afgehaald en toen op met crisco ingesmeerde mat gelegd en flink gesmootherd.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KHN7VLNL.jpg

Zaten ook kleine gekleurde ouweltjes in dat zelfde pakket.
Vond ik minder geschikt want kleinere stukjes glijden zomaar van de mat. Weer speed medium en pressure medium.
Omdat ik wel pak dubbeldikke ouwel heb liggen heb ik het gelijk de herkansing gegeven met een A4 en dat beviel mij beter. Weer flink crisco op de mat en heel goed smootheren. Alleen de e van de naam kwam er niet helemaal goed uit maar hoop dat het op ut taartje niet op gaat vallen.
Wat wel opvallend is die piepkleine sneeuwvlokken uit gekleurde ouweltjes hoe perfect er die uitgekomen zijn............. Raar
Want mijn conclusie, ouwel werkt prima, je hebt beetje meer materiaal verlies omdat er meer tussenruimte moet zijn en beetje meer van de kanten af en niet te bewerkelijke afbeeldingen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOA8F6ZV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DR3WBCPL.jpg
het zijn allemaal wat afbeeldingen door elkaar puur om de vellen vol te krijgen. de sneeuwdingen horen bij elkaar en de geboortedingen/harten/vogels en naam hoort ook weer bij elkaar.

108

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

en dames ik weet niet of jullie het gezien hadden maar in bijna alle cartridges zit wel een flyer in met cricut rewards daar zit een code op waarmee je je punte kan sparen voor gratis dingen op de site..

als niemand er wat mee wilt doen dan zou ik ze best willen hebben :)

109

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

anaid_026 schreef:
annick67 schreef:

Heeft iemand al marsepein geprobeerd?

(Kan goed zijn dat ik daar overheen lees, heb ik 'talent' voor... :o)

Ik wil morgen met de Cricut aan de slag (of eigenlijk vandaag-zaterdag) en dan met marsepein omdat ik dat al a) heb liggen en b) het precies de goede kleur is voor een taart volgende week...  :D

Ja dat heb ik uitgeprobeerd, goed dun uitrollen, niet teveel crisco op de mat, poedersuiker/crico weer op de marsepein
ik had die vlinder uitgeprobeerd en dat ging prima, met de kleinere dingetjes had hij wel moeite met marsepein maar het gaat wel

Hmmmmm ga ik het (nog) dunner uitrollen en poedersuiker over strooien. Wat ik uitgeprobeerd heb vanavond met marsepein vond ik namelijk drie keer niks....  :o  :s

110

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Ik wil ook SCAL!  :+

Ik heb het in de mail ontvangen maar Outlook en Hotmail zien het als 'potentieel gevaar' en willen 'dus'(??) de bijlage (het programma) niet openen....  :grr:  :grr:

Wat ik ook probeer (administrator eigenschappen staan allemaal al 'open'), ik krijg het jammer genoeg niet aan de praat.......  :(  :(  :(

111

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

@smarianne: mooi!!!!

Uit welke cartridge heb je de letter links bovenaan (Margriet & Anna)?

Ik kreeg vanavond bij CraftRoom overigens direct bij het inloggen al op het scherm dat ze 'difficulties' hebben bij het snijden maar dat het (natuurlijk  :+) zo snel mogelijk wordt opgelost. Heb ik dat: wil ik ermee gaan oefenen, kan net niet dát wat ik graag had willen doen.....  :lol:

112

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Lyrical Letters Cartridge die ik van de week bij vraag en aanbod heb gescoord.
Geven wel aan difficulties maar ik heb er nix van gemerkt.

113

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Hmmmmm hij wilde bij mij niet snijden, ondanks dat ik de goede cartridge in de machine had........

Ik ga voor die cartridge (weer eentje....  :cool:) eens kijken, heb helemaal geen haast gelukkig.

114

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

hier mijn snijwerk van gisteren:

http://94.100.118.180/1450700001-1450750000/1450738201-1450738300/1450738229_6_yg3S.jpeg

Groetjes, Dorothea.

115

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Dot schreef:

hier mijn snijwerk van gisteren:

http://94.100.118.180/1450700001-1450750000/1450738201-1450738300/1450738229_6_yg3S.jpeg

Zo die is eventjes gaaf geworden zeg ;)

116

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Mooi, Dot!  :thumb:

Gesneden uit frosty?

117

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

annick67 schreef:

Ik wil ook SCAL!  :+

Ik heb het in de mail ontvangen maar Outlook en Hotmail zien het als 'potentieel gevaar' en willen 'dus'(??) de bijlage (het programma) niet openen....  :grr:  :grr:

Wat ik ook probeer (administrator eigenschappen staan allemaal al 'open'), ik krijg het jammer genoeg niet aan de praat.......  :(  :(  :(

had ik ook, toen geopend met mijn mail van mijn eigen website, daar ging het wel

118 Laatst bewerkt door Dot (18-12-2011 12:27)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Dank jullie!  De letters zijn gesneden uit frosty en de paardjes uit icingsheet.

Als je degene, die je het bestand van SCAL verstuurd heeft, vertrouwt, dan kun je je virusscanner ook even uitzetten, alles installeren en dan de virusscanner weer aanzetten. Wel goed de read-me file lezen.

Groetjes, Dorothea.

119

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

evelien1001 schreef:
annick67 schreef:

Ik wil ook SCAL!  :+

Ik heb het in de mail ontvangen maar Outlook en Hotmail zien het als 'potentieel gevaar' en willen 'dus'(??) de bijlage (het programma) niet openen....  :grr:  :grr:

Wat ik ook probeer (administrator eigenschappen staan allemaal al 'open'), ik krijg het jammer genoeg niet aan de praat.......  :(  :(  :(

had ik ook, toen geopend met mijn mail van mijn eigen website, daar ging het wel

Lukte me ook niet..... wheeeeeeeeeeeee ik weet t ff niet meer....  :(  :(  :(

120

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Mooi Dot! Dat was nog niet in mij opgekomen om frosty eerst te printen.........................
Maar frosty A4 ook nog niet aangebroken voor cricut maar natuurlijk met ouwel ook een optie. Thanks voor wakker schudduhhh  :)

121

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Dot schreef:

Dank jullie!  De letters zijn gesneden uit frosty en de paardjes uit icingsheet.

Als je degene, die je het bestand van SCAL verstuurd heeft, vertrouwt, dan kun je je virusscanner ook even uitzetten, alles installeren en dan de virusscanner weer aanzetten. Wel goed de read-me file lezen.

Als ik de bijlage dan toch eens kon openen, maar dat lukt dus al niet (eens).......... want het document is 'eruit gehaald' omdat het potentieel gevaarlijk is.  :grr:

122

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Annick? Misschien dat het lukt via msn? via chatboxje? 'k weet niet .......zomaar een ideetje.........

123

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Geen idee, de moed zinkt me even in de schoenen en ik word er knap chagrijnig van ondertussen.......

Dan maar niet. Nondeju zeg het kost me zóveel bloed, zweet en tranen.....  :(  :(  :(

124

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

annick67 schreef:
Dot schreef:

Dank jullie!  De letters zijn gesneden uit frosty en de paardjes uit icingsheet.

Als je degene, die je het bestand van SCAL verstuurd heeft, vertrouwt, dan kun je je virusscanner ook even uitzetten, alles installeren en dan de virusscanner weer aanzetten. Wel goed de read-me file lezen.

Als ik de bijlage dan toch eens kon openen, maar dat lukt dus al niet (eens).......... want het document is 'eruit gehaald' omdat het potentieel gevaarlijk is.  :grr:

ik kan straks even kijken of ik het bestand online kan krijgen, dan kunnen jullie het zelf downloaden

125

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Dat zou wel heel mooi, en lief, leuk, aardig zijn evelien. Mede op verzoek van mijn 2 pubers want mama wordt er niet vrolijker van zo, geloof ik.....  :+