76

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

oke maak nie uit hoor komt wel goed en zie em vanzelf wel verschijnen  ;)

77

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Chantal ik heb hem gezien op je fb. Hij is erg leuk geworden.
Heb jij een sesamstraat cartridge of heb je een leuk programaatje ervoor?

Ik heb ook net de eerste probeersels gemaakt. Ik kon niet wachten op het goede fondant. Hihi!! Het is dan ook niet helemaal goed gelukt. Maar ach voor een eerste keer helemaal leuk. De kids vinden het ook helemaal geweldig. Hihi! Als ik het straks helemaal door heb (wat wel een tijdje gaat duren) dan is het wel heel makkelijk zo'n apparaat.

78

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Ik heb gisteren een mini-marktonderzoekje gedaan met mijn cricut. Ik heb SatinIce-gumpaste, Wilton-ready-to-use-gumpaste en SatinIce fondant geprobeerd. Mijn conclusie is dat ik in dit geval het meest weg ben van SatinIce gumpaste. Ik heb ze alledrie een half uur laten drogen. Ik plaats ook even de foto van mijn creaties. Ik heb van boven naar beneden op de foto SI-fondant, Wilton gumpaste en SI-gumpaste.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3BHZKT8.jpg

Op deze foto zie je een vlinder van 3 x 3 centimeter uit SI-gumpaste gesneden. De beschadigingen die je ziet heb ik zelf veroorzaakt met het verwijderen van de binnenkantjes, ik was te ongeduldig.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKMTVZYK.jpg

Volg je hart...want dat klopt!

79

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

claudia schreef:

Chantal ik heb hem gezien op je fb. Hij is erg leuk geworden.
Heb jij een sesamstraat cartridge of heb je een leuk programaatje ervoor?

Ik heb ook net de eerste probeersels gemaakt. Ik kon niet wachten op het goede fondant. Hihi!! Het is dan ook niet helemaal goed gelukt. Maar ach voor een eerste keer helemaal leuk. De kids vinden het ook helemaal geweldig. Hihi! Als ik het straks helemaal door heb (wat wel een tijdje gaat duren) dan is het wel heel makkelijk zo'n apparaat.

Hi,
Nee heb de cartridge van sesamstraat,van toy story,van babys en sierletters de 2 die we er bij kregen ennog 1 volgens mij haha oja winnie de pooh haha

80

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Maar ben er nog niet tevreden over maar het begin is er he ;)

81

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Nou ik ben ook aan het freubelen geweest. Helaas is mijn bestelling er nog steeds niet met de wilton fondant.
Ik heb nu funcakes gebruikt en dat ging ook wel redelijk goed.

De kids vonden het ook heel leuk en mochten af en toe een knopje indrukken. Hahaha!! Kortom een lekker knutsel uurtje geweest.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGENDVQ4.jpg

Hierbij mijn foto als het lukt tenminste!

82

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Oh de cartridge van Toystory heb ik lang over na gedacht. Die wou ik eigenlijk ook maar uiteindelijk niet gedaan. Misschien toch maar een keertje doen. Hahaha!!

Ach al het begin is moeilijk. We worden vanzelf heel erg goed. Hahahaha!!

83

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

claudia schreef:

Oh de cartridge van Toystory heb ik lang over na gedacht. Die wou ik eigenlijk ook maar uiteindelijk niet gedaan. Misschien toch maar een keertje doen. Hahaha!!

Ach al het begin is moeilijk. We worden vanzelf heel erg goed. Hahahaha!!

He wat leuk zeg!
En heb jij zeker de kerst cartridges?
Ziet er leuk uit

84

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

De kerstboom, sneeuwster en de ster komen uit de seasonal cartridge die gratis bij de Cricut zat. Alles aan de linkerkant en de sneeuwpop komen uit de Gingerbread die er uiteindelijk ook gratis bij zat.

85

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

claudia schreef:

De kerstboom, sneeuwster en de ster komen uit de seasonal cartridge die gratis bij de Cricut zat. Alles aan de linkerkant en de sneeuwpop komen uit de Gingerbread die er uiteindelijk ook gratis bij zat.

O de kerstboom had ik nog niet gezien leuk ga ik gelijk vanavond als de kids op bed liggen uitsnijden haha.
Ja mazzelaar met je gingerbread cartridges ach het is je van harte gegund hoor haha:)

86 Laatst bewerkt door Jaydenmike (16-12-2011 15:50)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Jaydenmike schreef:
claudia schreef:

De kerstboom, sneeuwster en de ster komen uit de seasonal cartridge die gratis bij de Cricut zat. Alles aan de linkerkant en de sneeuwpop komen uit de Gingerbread die er uiteindelijk ook gratis bij zat.

O de kerstboom had ik nog niet gezien leuk ga ik gelijk vanavond als de kids op bed liggen uitsnijden haha.
Ja mazzelaar met je gingerbread cartridges ach het is je van harte gegund hoor haha:)

En wacht maar tot je de  wiltonfondant thuis hebt daar word je echt vrolijk van haha

87

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Nou die is eindelijk net bezorgd. Maar ja nu ga ik niet meer freubelen. Misschien morgen maar weer! Ik moet morgen ook een taart maken.

Ik ben echt heel benieuwd of het beter gaat met de Wilton fondant met de Cricut.
Maar dat laat ik uiteraard weten en ws ook wel met foto's.

88

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Nou die is eindelijk net bezorgd. Maar ja nu ga ik niet meer freubelen. Misschien morgen maar weer! Ik moet morgen ook een taart maken.

Ik ben echt heel benieuwd of het beter gaat met de Wilton fondant met de Cricut.
Maar dat laat ik uiteraard weten en ws ook wel met foto's.

89

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Nou die is eindelijk net bezorgd. Maar ja nu ga ik niet meer freubelen. Misschien morgen maar weer! Ik moet morgen ook een taart maken.

Ik ben echt heel benieuwd of het beter gaat met de Wilton fondant met de Cricut.
Maar dat laat ik uiteraard weten en ws ook wel met foto's.

90

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Nou zo wil hij het berichtje niet plaatsen en nu staat hij er drie keer. Sorry!!

91

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

claudia schreef:

Nou zo wil hij het berichtje niet plaatsen en nu staat hij er drie keer. Sorry!!

Haha ach lekker duidelijk toch ;)

92

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOWHRUIY.jpg

nou dat viel me nog niet tegen, rijkelijk crisco gesmeerd en begonnen met een frosty sheet! gewoon met plastic en al op de mat geplakt, dat ging super eigenlijk erna met callebaut fondant resten (waarschijnlijk met wat tylose er ook door) en dat ging ook best maar dan mocht de pressure wel wat lager op 2, op een was net wat te weinig.
na alle rampverhalen die ik gehoord heb valt het me tot nu toe reuze mee. nu moet ik er echt weer mee stoppen want ik moet wat voor mijn opleiding gaan doen

had wel al een keer dat ik niet goed op het randje had gelet dus mocht ik gelijk het rolletjes schoonmaken.

ik hoop dat het bij jullie ook zo mag meevallen! ik was echt een beetje bang voor problemen  :thumb:

liefs marieke

93

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Mooi geworden Marieke!!

Bij mij ging het ook wel goed, alleen ik was te ongeduldig. Het fondant was nog te zacht. Hihi!! Toen ik het langer had laten liggen ging het een stuk beter!!

94

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

o die van mij was al zo belegen dat ik er flink in moest kneden. dat is mijn gelukje geweest denk ik want met dit soort dingen heb ik ook weinig geduld!

liefs marieke

95

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

zal hier even een berichtje neerzetten, zodat het in de lijst met mijn berichten terecht komt...
ook al wat geprobeerd met decochoc- en frosty-sheets en idd kun je het later niet nog weer doen, dan zijn ze uitgehard.
Heeft iemand ook al met icingsheets geprobeerd??

Nu ook eerst een taart maken en misschien morgen nog weer even freubelen...

Groetjes, Dorothea.

96 Laatst bewerkt door anaid_026 (16-12-2011 20:46)

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

ik heb deze met de cricut gemaakt
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126891352

ik heb gewoon fondant gebruikt, allebei de standen op medium ingesteld, weinig crisco op de mat en poedersuiker op de bovenkant, dun uitgerold (ik zag de rondjes en vierkanten er onder door schemeren en het werkt prima :thumb:

groetjes, Diana

97

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

mariekepieke schreef:

o die van mij was al zo belegen dat ik er flink in moest kneden. dat is mijn gelukje geweest denk ik want met dit soort dingen heb ik ook weinig geduld!

@ marieke,
Dat is zeker want als je fondant zacht is dan veegt die zo de lijnen weg.
Ik zweer bij wilton fondant
Gr chantal

98

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

zo te zien begint iedereen de cricut onder de knie te krijgen  :P
ik mag ook niet klagen met de gumpaste van satin ice werkt goed als je hem idd even laat liggen snijd hij er foutloos erdoorheen soms ben ik ook wel is te snel ermee te ongeduldig :rolleyes: haha.
leuk al die foto's zo te zien :)  :thumb:

99

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

Heeft iemand al marsepein geprobeerd?

(Kan goed zijn dat ik daar overheen lees, heb ik 'talent' voor... :o)

Ik wil morgen met de Cricut aan de slag (of eigenlijk vandaag-zaterdag) en dan met marsepein omdat ik dat al a) heb liggen en b) het precies de goede kleur is voor een taart volgende week...  :D

100

Re: Cricut cake: tips 'n tricks

ja als goed is had iemand dat al geprobeerd al ik me niet vergis had chantal het geprobeerd ik weet het ook niet meer zo al die berichtjes haha maar volgesmij ging dat wel redelijk goed wat ik had gehoord..
zou het gewoon proberen ;)