Onderwerp: Ingevroren koekjesdeeg direct bakken? Of eerst ontdooien?

Hallo allemaal,

Heb net de site zitten doorspitten, maar antwoord op mijn vraag niet gevonden. Ik weet dat je koekjesdeeg kan invriezen. heel handig! Ik zou ze graag al in de uitgestoken vorm willen invriezen en dan straks bakken. 

Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je de koekjes gewoon bevroren in de oven kan doen en dan de baktijd iets verlengen. Natuurlijk kan ik dat verhaal nergens meer terugvinden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb een feestje na kerst en wil dan naast een paar verse taarten, ook graag koekjes serveren. Hoe meer werk ik deze week al kan doen, hoe beter.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

groetjes,
Maayke

wie zoet is krijgt..... taart!

2

Re: Ingevroren koekjesdeeg direct bakken? Of eerst ontdooien?

Koekjes zijn lang houdbaar in een koektrommel, je kan ze nu al bakken voor de kerst.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Dank voor je antwoord. Zelf vind ik toch wel dat de kwaliteit wat achteruit gaat als je ze bewaart na het bakken, dus ik bak ze liever een dag van te voren, vandaar mijn vraag.

4

De kwaliteit gaat ook achteruit als je je deeg invriest...

5

gaat prima hoor. dan blijven ze zelfs mooier in vorm. alleen ff kijken met bakken ja... gewoon in de gaten houden.

staat ook in boek van peggy porschen geloof ik

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

Sophie, dank je wel!

Heb net nog even zitten googelen en vond inderdaad ergens anders ook een opmerking van iemand die het zo deed. Ik ga deze week alle deeg etc voorbereiden wat ik kan en invriezen. kan ik na kerst lekker relaxed in een adgje alle lekkers afmaken.

groetjes,
Maayke