1 Laatst bewerkt door twinstwins (11-12-2011 20:18)

Onderwerp: %$%@^......GRRRRRRRRRR ( boos)

Oke, 2 blanda's van 20 cm gebakken. Beiden 1 keer gevuld met vlaaivulling. Helemaal in het midden een laagje ganache om beide helften tegen elkaar aan te plakken.......Resultaat??: Door het gewicht had ik weer een halve bol...

Voor volgende week heb ik een collega een hele bol beloofd voor haar zoon die gek is op voetballen....Wat to do??

Zou ik in de ene helft een rietje, dowel, maisprikker stoppen, in het midden een kartonnetje en dan de andere helft er op. Afsmeren met ganache en dan bekleden??

Of heeft iemand anders een ander idee??

2

Re: %$%@^......GRRRRRRRRRR ( boos)

twinstwins schreef:

Oke, 2 blanda's van 20 cm gebakken. Beiden 1 keer gevuld met vlaaivulling. Helemaal in het midden een laagje ganache om beide helften tegen elkaar aan te plakken.......Resultaat??: Door het gewicht had ik weer een halve bol...

Voor volgende week heb ik een collega een hele bol beloofd voor haar zoon die gek is op voetballen....Wat to do??

Zou ik in de ene helft een rietje, dowel, maisprikker stoppen, in het midden een kartonnetje en dan de andere helft er op. Afsmeren met ganache en dan bekleden??

Of heeft iemand anders een ander idee??

Ik zou het inderdaad zo nog eens proberen en anders zit er niets anders op dan een bol bakvorm te kopen

Taart groetjes Ellen

3

Ik denk idd dat je er een taartkarton tussen moet doen en een paar dowels.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

4

En een lichte vulling!! Vlaaivulling is ook best zwaar !!.mss mar wat van dat kloppudding door de botercreme met een laagje jam?!? En dan per bol 1 laagje en het midden vast plakken met een laagje ganache...En de bol zelf maar overgieten met een laagje vloeibare ganache

5

Of vulling met een bavaroise creme, lekker luchtig.
Wat langer bakken op lagere temperatuur om een wat minder vochtige Biscuit te krijgen.
De hele bol afsmeren met m.b.c. waarbij je deels plantaardige boter gebruikt. Wordt behoorlijk hard in de koeling.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Waar woon je? Misschien heeft iemand in je buurt wel een (hele) bolvorm te leen?

7

@john: Een bavaroisecreme....Goed idee. Ik ga eens op zoek naar een recept daarvoor!!. Ik heb de blanda's trouwens een uur op 150 graden ( hete lucht) in de oven en dan is ie zelfs nog een beetje nat onder het bolletje

@annick: Ik woon in het altijd mooie Assen :+  Maar ik ga het gewoon nog eens weer proberen en dan die bol stutten met maisprikkers hihihi...Gaat vast goed komen. iig bedankt voor het idee!!