Onderwerp: Cupcakes versieren maar hoe???

Ik wil vandaag cupcakes versieren met fondant.
(dit is de eerste x dat ik het maak)
Hoe blijf dit plakken?

-Met botercreme? (heeft er iemand een recept voor 10 cupcakes, anders hou ik zo veel over)

-Met glazuur? (heeft iemand hier een recept voor?)

Alvast bedankt

2

Re: Cupcakes versieren maar hoe???

Het gemakkelijkst is met chocopasta.
Heb je dat niet in huis dan kun je 1:1 botercreme maken met eventueel een smaakje erdoor. Zelf vind ik nesquik erg lekker erdoor!

3

Je kan ook een beetje jam gebruiken zonder de stukjes mee te pakken uiteraard. Of een beetje water met poedersuiker aanmaken. En soms ijft het al vanzelf plakken.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4 Laatst bewerkt door blondamersfoort (11-12-2011 14:45)

Nancy71 schreef:

Het gemakkelijkst is met chocopasta.
Heb je dat niet in huis dan kun je 1:1 botercreme maken met eventueel een smaakje erdoor. Zelf vind ik nesquik erg lekker erdoor!

Heb een pinda & noten allergie, dus dat gaat het niet worden, omdat ik het me eerste x is, wil ik het graag zelf proeven namelijk!

Leef! schreef:

Je kan ook een beetje jam gebruiken zonder de stukjes mee te pakken uiteraard. Of een beetje water met poedersuiker aanmaken. En soms ijft het al vanzelf plakken.

Hoe zijn de verhoudingen dan met poedersuiker/water?

Krijg ineens een idee, kan ik het dan ook met lemon curd doen? Is dat lekker? Dacht dat remt de zoete smaak wat....

Sorry, ben lastig ik weet het!  :o  Maar snij je de cupcakes of om ze rest te krijgen, of laten jullie ze bol? Domme vraag misschien, maar is de eerste x cupcakes maken namelijk....

8

Als ze uit de oven komen een bakplaat/broodplank of iets anders zwaars en plats op leggen. Een minuutje en dan maak je ze daarmee plat. En daarna uit je bakblik storten en de CC's op een rooster laten afkoelen. Su6

twinstwins schreef:

Als ze uit de oven komen een bakplaat/broodplank of iets anders zwaars en plats op leggen. Een minuutje en dan maak je ze daarmee plat. En daarna uit je bakblik storten en de CC's op een rooster laten afkoelen. Su6

Had ze al gebakken gister, en wil ze vandaag versieren, gewoon eraf snijden dan? Of worden ze dan droog?

10

ja hoor, dat kan.

chantal1980 schreef:

ja hoor, dat kan.

whaha, wat precies? Zijn inmiddels teveel vragen gesteld dat ik het niet meer volg!

12

het bolletje eraf snijden ;)
en dan met lemoncurd, jam, botercreme, speculoos of glazuur besmeren en daar je rondjes fondant op  plakken.
glazuur, gewoon een flinke lepel poedersuiker in een bakje doen en dan steeds een druppel water erbij totdat het smeerbaar is.
en als je er iets op smeert, gewoon een heeel dun laagje hoor!

chantal1980 schreef:

het bolletje eraf snijden ;)
en dan met lemoncurd, jam, botercreme, speculoos of glazuur besmeren en daar je rondjes fondant op  plakken.
glazuur, gewoon een flinke lepel poedersuiker in een bakje doen en dan steeds een druppel water erbij totdat het smeerbaar is.
en als je er iets op smeert, gewoon een heeel dun laagje hoor!

Whaha, thanks! Bedankt voor alle tips!