1

Onderwerp: Floral wires? Hoe???

Hoi!

Ik vind de sterretjes enzo die uit een taart komen helemaal top.
Ik begreep dat je daarvoor floral wires gebruikt.
Maar hoe gebruik je dit??
Ik bedoel dan hoe maak ik ze vast aan de taart? En hoe zorg ik ervoor dat de sterretjes niet naar beneden glijden???

Alvast thnx!

2

Re: Floral wires? Hoe???

Doe een rietje in je taart en steek ze daarin (is ook voor de hygiëne). De draad steek je in je sterretje.

3

Je zet ze in de taart met flower spikes die duw je in de taart en daarin doe je de floral wires, dit zou ook moeten kunnen met een rietje, zo in de taart duwen is niet verandwoord ivm roesten.

en ik doe meestal bv een ster of bloem wat dikker uitsteken en dan de wires erin steken en goed laten drogen.

Lieve groetjes van Nicole

4

De ene keer plak ik 2 dunne helften tegen de floral wire, de andere keer steek ik 1x dikker uit. Wanneer ik dikker uitsteek steek ik al wel de floral wire er voor de helft in omdat wanneer deze hard geworden is dit niet meer kan. Dan laat ik dit (bv het sterretje) drogen en steek de floral wire er met eetbare lijm in. De floral wires bind ik samen (verschillende lengtes) en steek ik in het rietje, die dus al in de taart zit.

5

Even een vraag. Ik heb van die bloembind ijzerdraadjes gekocht bij de Boerbond (eigenlijk voor t bloemschikken). Zijn deze ook geschikt om te gebruiken voor in de taart (uiteraard met een rietje er om heen). Ik las ook ergens volgens mij iets over fondant/marsepein in het rietje en daar de floral wires insteken.
Ik wil voor nieuwjaar een boltaartje maken met 2012 dat er uitspringt.

Groetjes

6

Ja hoor kan ook!
Meestal eet je de sterretjes of andere versiersels toch ni
En de taart bescherm je met het rietje en eventueel als het een groot rietje is kun je er de fondant in doen en dan de draadjes erin steken.
Meestal hoeft dat niet als je er meerdere( in lengte verschillend) te gelijk in het rietje schuift.Dan houdt het elkaar in evenwicht.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!