1

Onderwerp: Mijn kapsel "lekt", nog nooit eerder gehad

De titel zegt het al, vandaag kapsel gemaakt, het bakblik zat wel redelijk vol (zou dat het zijn?) maar ik haal het uit de oven en hij begint te lekken op het rooster.
Doe ik een volgend bakblik erin en die "kookt" gewoon over ?
Heb het recept aangehouden zoals altijd, het enige wat anders is, is dat de bakblikken iets voller zijn dan normaal, lekt het daarom ???

Heb dit echt nog nooit eerder gehad, wie heeft raad ???

2

Re: Mijn kapsel "lekt", nog nooit eerder gehad

:think: uit de oven begint het te lekken??
dan is het toch helemaal nog niet gaar? Of snap ik het verkeerd? welk recept?

een bakblik dat overstroomt is te vol; kun je eventueel voorkomen door de bakvorm op te hogen met bakpapier.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

het is de mix van funcakes (die ik altijd heb)
dan komt het denk ik dat het bakblik iets te vol zat...

Het taartje dat in het bakblik lekte is toch nog goed gekomen (behalve mijn oven die ik zo mag schoonmaken haha),
de lekkende van het rooster heb ik weer de oven in gezet en daar wacht ik nu even af, hij voelde gaar, alleen was hij wel heeel erg bol geworden en na het storten begon deze dus te lekken...

4 Laatst bewerkt door JPS (10-12-2011 17:32)

Heb ik ook eens gehad met een iets te hoog gevulde chocolade biscuit mix. Net boven het bakpapier stroomde de mix er langzaam uit.
Kan op zich best handig zijn. Als het stopt met lekken is ie gaar. :D.

Als ie gaat lekken komt dat omdat hij van binnen nog verder wil rijzen terwijl de buitenkant al hard is geworden. Gevolg: de druk loopt op en moet er ergens uit.
Als je hoger vult begin dan in ieder geval met een wat lagere temperatuur voor minimaal de eerste 20 minuten, dan krijg ie wel genoeg tijd om te rijzen.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

Dank u !!

en zo worden we elke dag weer een beetje wijzer
:)