1 Laatst bewerkt door biancka (08-12-2011 17:50)

Onderwerp: Ijsco cupcakes ??

Ik heb vandaag een test batch van ijsco cupcakes gemaakt. Ze zijn heel lekker maar ik merk al na zo'n 8 uur dat de ijsbekertjes niet meer krokant zijn. Is er een manier waarop ik de ijsbekertjes wel krokant kan houden ???? Het enige wat ik kan bedenken is cupcakes apart bakken en dan bijsnijden en in het ijsbekertje doen maar dat is toch weer extra werk en ik heb op dezelfde dag nog een bestelling van kerst cupcakes dus.....wie heeft voor mij de gouden tip ???

Groetjes,

Biancka

2

Re: Ijsco cupcakes ??

Misschien helpt het om te zeggen dat ik ze in de koelkast had gezet. Zit me net te bedenken dat dat misschien niet zo'n goede move was. Morgen nog maar wat extra ijsbekertjes halen.........van het weekend nog een batch maken en dan eens buiten de koelkast bewaren (en dan nog geen topping erop). Maar hopen dat dat de oplossing is.

3

Ik zat inderdaad te denken dat als je ze gewoon na het afkoelen luchtdicht bewaart, ze dan krokant moeten blijven :think:
Je cupcakes zelf drogen ook uit in de koelkast, dus indien mogelijk, de toef pas op het laatste moment erop doen.
Succes! :thumb:

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

4

Sharrr, bedankt voor je reactie. Ik ga ze bakken en als ze afgekoeld zijn gaan ze in mijn cupcake carrier. Ik ga ze dan pas de ochtend van mijn zoon zijn verjaardag decoreren maar dat is een kwestie van slagroom erop (denk dat kids dat lekkerder vinden dan botercreme), sprinkles en het parapluutje. Dat zal vast niet zo lang duren :) Op deze manier moet het goedkomen !! :)

5

begrijp ik het goed dat je gewoon in de ijsbekertjes bakt.
ik heb ze al een paar keer zien langskomen ...maar is mij een compleet raadsel.

bakken jullie ze net als cc of met biscuitmix en hoelang op welke graden??

nieuwjaardag komen hier 11 kindertjes en vind het wel een leuke traktatie (weer eens iets anders) om uit te delen.

6

Ik doe 30 gr. ccmix in een vierkant ijsbekertje en ik bak dan 20 min. op 180 gr.

Laatst had ik in plaats van een toef een schuimpje gedaan en dat stond heel leuk.

7

karla59 schreef:

Ik doe 30 gr. ccmix in een vierkant ijsbekertje en ik bak dan 20 min. op 180 gr.

Laatst had ik in plaats van een toef een schuimpje gedaan en dat stond heel leuk.

dank je wel, ga het proberen.

Zo doe ik het ook :Y , ik doe er alleen een toef op van saroma; één pakje mixen met 500 ml slagroom (is in een minuut stijf!...en blijft dat ook!!) Je hebt een leuk kleurtje en de smaak is GEWELDIG!!!!! :Y

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Zo doe ik het ook :Y , ik doe er alleen een toef op van saroma; één pakje mixen met 500 ml slagroom (is in een minuut stijf!...en blijft dat ook!!) Je hebt een leuk kleurtje en de smaak is GEWELDIG!!!!! :Y

11

Waar kan je die bakjes kopen. Ik heb ze overal gezocht maar kan ze nergens krijgen?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

12

sugar100 schreef:

Waar kan je die bakjes kopen. Ik heb ze overal gezocht maar kan ze nergens krijgen?

Hier staan ze in de supermarkt (Jan Linders) gewoon bij de bakspullen........van het merk Brink

13

leuk idee, ga ik ook eens proberen!

14

Karin09 schreef:
sugar100 schreef:

Hier staan ze in de supermarkt (Jan Linders) gewoon bij de bakspullen........van het merk Brink

Karin09,
Bedankt voor je reactie ik heb hier drie supermarkten ( AH, Dirk en een buurtsuper) maar geen van hun verkopen het. Ga nu maar even zoeken op merknaam!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

15

Bij ons staat het bij de vriezer, bij het ijs..... niet bij de bakspullen

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

hier ook bij de ah
maar dan bij het snoepgoed

gr

17

Jumbo heeft het weer tussen de koeken staan  ;)
Dus elke supermarkt heeft het weer 'ergens' verstopt opgesteld staan. Daar hebben ze overigens ook de gesuikerde waaiers en de ijshoorns. Daarmee haal ik uit een hotelcake met een ijsbollepel bolletje cake en maak daar cakeijsjes van. (als het onverwacht snel moet)

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

18

Zelfs rudolph v veen heeft er een recept mee in zijn boek staan..vindt het idd een heel feestelijke traktatie..

Je zit dan gelijk te denken om de binnen kant in te smeren met chocolade..maar dat smelt weer in de oven natuurlijk...
en wordt dan opgenomen in de CCmengsel...

Wil dit ook een keer proberen, had al ijsbekertjes in huis gehaald. Maar was ook bang dat het koek zacht zou worden.

20

Ik heb pas ook die ijsbekertjes gekocht bij de Jan Linders. Maar kun je die vullen met beslag en dan in de oven??? :think:

I Heart Cake

21

yep

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

22

Ooh, dat wist ik niet. Ik denk dan verbrand de boel ofzo :+

I Heart Cake