1

Onderwerp: Cake Boss

Ik vroeg me af of iemand weet wat dat 'stoom-stofzuiger-ding' is wat ze in Cake Boss vaak gebruiken?

Is dat puur hete stoom om de taart te laten glimmen? Of is het ergens anders voor.

Ben niet nieuwsgierig hoor, ik wil gewoon graag alles weten.. hihi :o

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..

Re: Cake Boss

Ja, volgens mij voor het glimmen en om ervoor te zorgen dat het fondant wat vochtig wordt zodat de decoraties (na het drogen) beter blijven zitten (omdat het dan ahw in elkaar over smelt...) (wat klinkt dat gek, nu ik dat zo typ)

Andere redenen kan ik niet bedenken, haha! :D (Een fijne gezichtsreiniger???)

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

3

MissCake schreef:

Ja, volgens mij voor het glimmen en om ervoor te zorgen dat het fondant wat vochtig wordt zodat de decoraties (na het drogen) beter blijven zitten (omdat het dan ahw in elkaar over smelt...) (wat klinkt dat gek, nu ik dat zo typ)

Andere redenen kan ik niet bedenken, haha! :D (Een fijne gezichtsreiniger???)

Hahaha ja dat denk ik dan ook. Blijft een beetje vreemd maar zij zijn de profs dus ze zullen het wel weten he  :Y

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..

4

volgens mij gebruiken ze dat om de resten poedersuiker weg te stomen zodat je daarvan geen vlekken hebt  ;)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

5

Bij DC Cupcakes gebruiken ze het om de fondant te laten glanzen.

mrij schreef:

volgens mij gebruiken ze dat om de resten poedersuiker weg te stomen zodat je daarvan geen vlekken hebt  ;)

Mmm dat zou ook nog kunnen... Maar moet je poedersuiker niet juist droog verwijderen? Dat wordt toch smurrie als 't nat wordt?

MissCake schreef:
mrij schreef:

Mmm dat zou ook nog kunnen... Maar moet je poedersuiker niet juist droog verwijderen? Dat wordt toch smurrie als 't nat wordt?

De stoom lost de suiker op die daarna niet meer te zien is. Je moet dan ook zorgen dat je niet te lang stoomt, anders smelt je taart  :lol:

Weer wat geleerd  :D

mocht je het eens willen proberen, gebruik dan de stoom van je waterkoker of gebruik de stoom wat uit je strijkijzer komt an loop ermee rondom je taart :Y (scheelt een boel geld vergeleken met de professionele variant! ;) )

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs