1

Onderwerp: iemand ervaring met taartrecept debbie brown?

Hoi allemaal,
ik heb van sint het taarten boek schitterende kindertaarten van debbie brown gekregen. Echt helemaal super, kreeg er meteen zin om om alles te proberen ;)
maar mijn vraagje. in haar taartenrecepr (en die leek mij verder wel heel handig) doet ze frambozengelei (in de 1) en limoengelei in de andere.
Er staat tussen haakjes in het boek dat dit drilpudding is.
Heeft  iemand dit weleens gedaan? Moet je zo'n pakje drilpuddingmaken en dan weer laten  smelten en toevoegen??
oftewel, iemand deze recepten al eens gemaakt en waren ze de moeite waard?? leken mij wel lekkeren taarten en in ieder geval stevig genoeg voor al die geweldige decoraties...

groetjes

2

Re: iemand ervaring met taartrecept debbie brown?

Kan me niet voorstellen dat dat aanmaakgelatine is. Ze zullen wel gelei bedoelen (jam zonder stukjes zeg maar).

3

Biggeltaart schreef:

Kan me niet voorstellen dat dat aanmaakgelatine is. Ze zullen wel gelei bedoelen (jam zonder stukjes zeg maar).

dat dacht ik ook, maar in het boek staat echt drilpudding er tussen haakjes achtergeschreven, maar vind het zo vreemd.... :/
er staat dat je hem een minuut in de magnetron moet laten smelten tot hij is opgelost (of in pannetje) en dan even afkoelen en na de bloem toevoegen aan mengsel....
mmh misschien een keer testen of het wat is, maar het lijkt me dat hier tussen alle die-hard taarters er vast iemand dit wel eens gemaakt heeft :o  ;)

4

Als het inderdaad smelt dan wordt het net zo iets als patidess. Dus dat zou je er denk ik ook wel voor moeten kunnen gebruiken  :think: