1

Onderwerp: vraag aan ervaren taartenmaaksters ( allergievrije taart :))

Een vriendin kwam met de vraag of ik  een taart kan bakken en decoreren,  waar géén koemelkeiwit ( dus evt wel melkzuur of melksuiker) géén kippeneiwit, géén wei-poeder en géén melkbestanddelen in mogen zitten...
Dit voor haar nichtje van 6 dat allergisch is voor deze bestanddelen, iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken of wat ik zou kunnen gebruiken??

Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken

2

Re: vraag aan ervaren taartenmaaksters ( allergievrije taart :))

Voor kippenei bestaan er vervangers (oa banaan of vervangers bij de toko vandaan); ipv gewone boter zou je wajang-boter kunnen gebruiken (hier gewoon in de supermarkt te koop) of evt soja-produkten.

Heb je al bij de recepten gekeken?

Als ik een allergievrijetaart moet maken maak ik een lijst met alle ingredienten die ik erin wil doen en deze laat ik eerst lezen. Zo is er de minste kans op dat het mis gaat.

Succes!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

ik had van de lentje ook een meisje met een waslijst aan allergien. ik heb toen bananencake voor haar gemaakt (zie lijst op het forum).

ik had ook eerst alle ingredienten doorgemaild naar de mama zodat ik zeker wist dat ik niet iets over het hoofd zag. succes ermee!!

4

dank u zeer ik zal dit recept even doormailen bedankt voor het meedenken :))))

Deze lijst met links bewaar ik speciaal voor dit soort vragen:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

Succes met het plannen! :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

6

let wel op met die melksuiker. (=lactose) als je allergisch bent voor melkeiwit kan je idd wel lactose verdragen, maar over het algemeen is de lactose in voedingsmiddelen niet helemaal zuiver. Er zit dan nog wel wat eiwit bij en daar kan iemand die allergisch is toch nog op reageren.
Mijn zoontje is ook allergisch voor koemelkeiwit en hij krijgt om die reden van mij dus ook niets waar lactose in zit. Maar bv homeopatische tabletjes verdraagt hij wel goed. Die zijn ook van lactose, maar dan heel goed gezuiverd.

If life gives you lemons, make lemoncurd.