1

Onderwerp: Afsmeren met ganache, hoeveel heb ik nodig?

Binnenkort ga ik een stapeltaart maken en wil dan afsmeren (niet vullen) met ganache. Geen idee hoeveel ik dan nodig heb  :s

Het zou dan gaan om de maten 25-20-15. Hoogstwaarschijnlijk ga ik witte chocola gebruiken, verhouding 3:1.

Kan iemand vertellen hoeveel ik nodig heb?

2 Laatst bewerkt door djehr (04-12-2011 22:56)

Re: Afsmeren met ganache, hoeveel heb ik nodig?

:think: ...volgens mij staat dat bij het recept, maar weet het niet zeker  :think:

Voor het bekleden van een 20 cm taartje met ganache heb je 250 ml slagroom en 250 gr chocola nodig. Ik kan mij voorstelen dat je met een derde aardig kan afsmeren... :think:

3

djehr schreef:

:think: ...volgens mij staat dat bij het recept, maar weet het niet zeker  :think:

Voor het bekleden van een 20 cm taartje met ganache heb je 250 ml slagroom en 250 gr chocola nodig. Ik kan mij voorstelen dat je met een derde aardig kan afsmeren... :think:

Het staat niet bij het recept maar zelf dacht ik het misschien te redden met 250 ml slagroom en dan 750 gr witte choco.

Wordt een dure business dan trouwens, nu ik erover nadenk  :think:

4

Ik maak altijd te veel en maak van de overschot choco  :D

5

Met 400g witte chocolade smeer ik gemakkelijk een 2-laagse stapel af van 25cm en 20cm.
Dus met 750g ga je ruim toekomen voor jouw stapel...
Hoe dunner de laag, hoe beter ook!

Ganache kan je ook gemakkelijk invriezen. Ik gebruik die na ontdooien wel niet meer om af te smeren, maar gewoon goed opkloppen en dan als vulling gebruiken.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

ik heb vorige week een 25cm hart gemaakt en afgesmeerd en overgoten met ganache. Had 200ml slagroom en 600gr witte chocolade gebruikt en het was nagenoeg op.

Ik hoop, dat je hier wat aan hebt!

Groetjes, Dorothea.

7

Dank jullie wel! :Y

Het wordt waarschijnlijk een lagere stapel net als bij marie-popo dus ik ga het met 400 gr proberen.