1

Onderwerp: Hoeveel botercreme nodig voor afsmeren en 2 dijkjes?

Ik hoop dat ik het bericht in het goede subforum heb geplaatst, maar mocht dat niet zo zijn: mijn excuses hiervoor :o

Ik heb een vraagje: ik heb voor de taart die ik dit weekend ga maken botercreme nodig, om de taart mee af te smeren en ook nog om twee dijkjes botercreme te spuiten voor rond mijn 2 vullingen (ga dus 2 lagen vulling maken waar bij beide een dijkje bc nodig is).
Hoeveel botercreme zou ik hier ongeveer voor nodig hebben (en hoeveel gram botercreme mix heb ik daar dan voor nodig)? Ik heb op het forum rondgekeken maar was mijn vraag nog nergens tegengekomen  ;)

Alvast bedankt voor de hulp!  :Y

Groetjes,
Jorinde

2

Re: Hoeveel botercreme nodig voor afsmeren en 2 dijkjes?

Ik volg altijd het recept op de zak BC-mix. Dat wat ik over heb vries ik in voor de volgende keer

What doesn't kill you, makes you stronger

3 Laatst bewerkt door rorico (02-12-2011 18:28)

ik gok dat je met 200gram boter en dan de rest van de mix volgen,al heel ver komt! en mix kan je idd invriezen. de 1:1 kan je gewoon in koelkast bewaren.

edit, kijk net op de zak, misschien met 150gram boter (en rest erop aanpassen in zelfde verhouding) is denk ik ook genoeg... ( dus overal 60procent van de eenheden die genoemd staan)

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe groot je taart is...  :+

5

Taartvorm is 20 cm rond  ;)

6

Gisteren heb ik een 20 cm taartje afgesmeerd en 2 dijkjes gemaakt van 125 g boter en 125 g poedersuiker. daarvan had ik nog een heel klein beetje over

7

NootjeM schreef:

Gisteren heb ik een 20 cm taartje afgesmeerd en 2 dijkjes gemaakt van 125 g boter en 125 g poedersuiker. daarvan had ik nog een heel klein beetje over

Bedankt voor je reactie! :)

8

Ik doe voor een taart van 24cm de helft van de hoeveelheden van de mix, daar heb ik genoeg aan.

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

9

ik hoop dat je er wat aan gehad hebt :)