76

Re: [GEVRAAGD] Cricut cake --> vervolg: over de Cricut

Pffff... die security code is kennelijk nogal hoofdlettergevoelig. Maar ik heb een account aan kunnen maken!!!

~ Never waste a good crisis... ~

77

uhm verder heb je niks nodig ik las dat sommige een extra mat erbij hebben besteld maar dat heb ik ook niet mocht ik het nodig hebben dan koop ik hem hier wel ergens..

ja hoor via deze site kan je het zien
ze laten wel het gypsy aparaat zien maar dat kan ook met de cricut cake! http://www.cricut.com/craftroom/default … troduction

en ja volgensmij hebben we alleen een andere stekker nodig maar ook die is overal wel te koop! ;)

78

oooh spannend! ik heb 'm ook besteld. ietsje verder gekeken en heb nu voor 94 euro de grote cricut met holidaycartridge en gewone standaard cartridge.
Kan iemand mij vertellen waar jullie de omvormer gekocht hebben? Ik kan er wel 1 vinden voor 50 euro maar vraag me af of ze ergens goedkoper zijn?
Spannend allemaal dames, ik laat jullie weten wanneer de mijne binnen komt en volg jullie ook  :)  :)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

79 Laatst bewerkt door Desiree22 (03-12-2011 11:58)

ik heb em hier vandaan

cricutmachine.com

ik ook ben benieuwd wanneer hij de deur daar uit gaat :P

80 Laatst bewerkt door annick67 (03-12-2011 11:33)

Desiree22 schreef:

ik heb em hier vandaan!

cricutmachine.com

ik ook ben benieuwd wanneer hij de deur daar uit gaat :P

Je moet even het 'klikbare' in je link weghalen, is niet toegestaan.

81

@desiree je bent een schat haha.
Als me het eea niet duidelijk is mag ik dan nog een beroep op je doen
En klopt het dat je maar in 1 kleur kan laten snijden als ik bijv mickey mouse wilt maken word het lastig

82

@desiree je bent een schat haha.
Als me het eea niet duidelijk is mag ik dan nog een beroep op je doen
En klopt het dat je maar in 1 kleur kan laten snijden als ik bijv mickey mouse wilt maken word het lastig

83

heb inmiddels een omvormer gekocht op alle kabels punt nl  :)
heb de zwaardere gepakt voor 14,95, dus dat viel me reuze mee. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. groetjessssssssssss

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

84

Mirzan schreef:

heb inmiddels een omvormer gekocht op alle kabels punt nl  :)
heb de zwaardere gepakt voor 14,95, dus dat viel me reuze mee. Misschien hebben jullie hier ook iets aan. groetjessssssssssss

Thanks miran had ook gelezen dat ze het ook bij de gamma verkopen

85

Jaydenmike schreef:

misschien een rare vraag maar wat is de gypsy wat kan die meer of anders dan de cricut .
Haha ja nogmaals probeer zoveel mogelijk info in te winnen.
Gr chantal
:)

de gypsy is een klein apparaatje waarmee je zelf je ontwerpen kan maken met behulp van je cricutcartridges.
Zo kan je bvb een woord maken en daarmee de letters aan elkaar lassen en zo laten uitsnijden door de cricut.
Of een vorm nemen, van de ene cartridge (ovaal) en van een andere cartridge  een andere vorm(papfles) inzetten en zo uitsnijden.
En volgens mij,maar dat weet ik dus niet zeker (kan het wel navragen bij iemand die hier curcussen over geeft) kan je hem dus ook gebruiken bij de cricut-cake

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

86

Je hebt geen omvormer nodig, want de adapter zelf kan alle voltages aan. Het enige dat je hoeft te hebben, is een simpele Nederlandse stekker die in die adapter past.

Zo ziet het eruit (je ziet dat die Amerikaanse stekker in de adapter geprikt wordt, dus die hoef je alleen maar te vervangen door een Nederlands exemplaar):
http://www.cricut.com/shopping/images/products/36/large/A1-29-0045-CricutAdaptor.jpg

Voor de duidelijkheid: je hebt dus een Nederlandse versie nodig van het bundeltje links op de foto:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/31mHY6Zk5vL._SL500_AA300_.jpg

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

87

ik hoop dat jullie meer geluk hebben met je machine als ik had. ik had hem daar ook besteld maar de mijne had een fabrieksfout :s  dus een paar maanden bezig geweest om mijn garantie te krijgen maar dat is nooit gelukt :nooo  ik had dus vrij weinig aan mijn machine

Groetjes Marleen

88

@ jaydenmike

dat weet ik ook niet als je een mickey wilt maken moet je em denk ik net als een puzzel plaatje uitsnijden in verschillende fondant kleuren.
misschien dat dat ook kan met de printer je ziet wel meer voorbeelden over mekaar zoals die pompoen de eerste maakte ze bruin en de 2e oranje met een gezichtje erop

89

Volgens mij worden de plaatjes die meerdere kleuren hebben in laagjes gesneden, net als de cricut voor papier/scrapbooken. Dus je doet eerst een lap/sheet van de ene kleur erin, dan wordt alles van die kleur uitgesneden. Dan doe je de volgende kleur erin en zo verder. Beetje hetzelfde alsof je zelf een puzzelplaatje uitsnijdt (alleen kan ik me voorstellen dat hier de verschillende kleurtjes bovenop elkaar gelegd worden ipv dat je ze puzzelt, dus het uiteindelijke plaatje wordt een stuk dikker).

En je kunt met het programma dat je kunt downloaden wel een ontwerp maken met afbeeldingen uit alle verschillende cartridges, maar je kunt alleen die dingen uitsnijden waarvan je ook echt de cartridge in huis hebt. Dus niet denken dat je met één basis cartridge klaar bent. Wel moet het inmiddels mogelijk zijn om ook digitale cartridges te downloaden, maar daar betaal je wel gewoon extra voor (alleen heb je dan die verzendkosten niet).

90

@ Sharrr: de nederlandse stekker, die je in de adapter steekt, is dat zo'n gewone losse stekker die ook bijv. bij een dvd speler enzo zit?

91

Oh wat verleidelijk!! Welke cartridges moet je echt hebben  ;) zie er zoveel voorbij komen??

Groetjes Erna

92

@Jultie: dat kan :) Ik heb de term opgezocht en dit ding heet een 8-vormige stekker of eurokabel.
Nog een laatste plaatje:
http://www.smitsound.nl/verkoop/data/articles/images/b_159.jpg

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

93

Wie weet welke cartridges je moet hebben voor tekst/namen?

Groetjes Erna

94

weet ik niet volgensmij zit er bij elke cartrige wel teksten bij maar welke alleen maar letters en namen teksten ect hebben weet ik niet

95

Sharrr schreef:

Ik denk dat je hem nooit zo goedkoop zal vinden in Nederland als in Amerika. Het argument van garantie wordt vaak genoemd, maar als je hem hier in Nederland tweedehands koopt, heb je vaak ook geen garantie (tenzij je alle aankoopbewijzen erbij krijgt en het apparaat minder dan een jaar geleden nieuw aangeschaft is).

De mijne komt uit Amerika en heeft mij in totaal slechts 95 euro gekost, er kwam geen douanebelasting overheen (mocht dat wel zo zijn geweest, dan was het 19% van dat totaalbedrag, dus 18,05 euro).

Ook de leveringstijd is mij reuze meegevallen: ik had hem in anderhalve week in huis :)

Momenteel hebben 'ze' trouwens een actie: niet alleen is de cricut afgeprijsd (hij kost nu maar 35 euro), maar je krijgt er nog een seasonal cartridge gratis bij, dus naast de basiscartridge die er standaard bij zit.

kan je mij vertellen waar of via welke site je hem dan gekocht hebt?
en moet ik nog ergens op letten?

96

Erna schreef:

Wie weet welke cartridges je moet hebben voor tekst/namen?

Er zijn héél erg veel verschillende cartridges met nét zoveel verschillende soorten, maten, enzovoorts, letters.

Kijk ook eens op ebay, daar staan ook veel cartridges. En natuurlijk ook in de webshop!

97

op cricutmachine.com ja goed opletten welke je neemt er staan er 2 op met dezelfde prijs alleen krijg je bij de ene er nog een extra cartridge bij.

en je moet dan ook even een acount aanmaken als je hem wilt kopen
en betalen kan alleen met creditcard of paypal

succes!

98

Als je het apparaat uit amerika besteld heb je alleen een stekker nodig die erop past. Ik heb gewoon een oude stekker van de printer gepakt en dat wil prima.

Plaatjes met verschillende kleuren, betekent elk onderdeeltje apart uitsnijden. Maar dat gaat supersnel.

Plaatjes downloaden kan via cricut craft room. Hier is ook al eerder een topic over geweest. Volgens mij door Bommeltje.

Live life to the max!!!!

99

Waaahhh!!! Ik heb hem besteld, die combi waar je een extra cartridge kreeg en nog 2 extra snijmatten! *doet een dansje*

Mijn vriend zei: wat ben je aan het doen? Ik: mijn verjaardagskado bestellen  :lol:  :lol:

@ Sharrr: dat is een duidelijke foto, volgens mij heb ik nog wel zo'n stekker over in huis.

100

Bij de standaard zitten geen letters of wel?

Groetjes Erna