Sorry Chimene, ik had die 2e vraag idd niet gezien, was al helemaal aan het denken hoe ik die cornetjes uit moest leggen . (en cindy, het blijft met de dunne bakpapier ook al wat moeilijker zitten hoor en als het moet werkt nietten ook. )
Die vorkjes en dergelijke, zijn echt niet zo moeilijk hoor, je moet er alleen even opkomen. Nou ik doe mijn best o.k.?
Vorkjes. Je rolt een dun rolletje uit en drukt hem een pietsie platter. Aan 1 kant nog platter drukken en dan 2 sneetjes erin en voila, een vork.
Bordjes. Je steekt 2 maten rondjes uit. Je legt de grotere op de kleine en met een klein rondje (ik heb het dopje van een potje poederkleurstof) druk je het in in het midden. Dan gaat vanzelf de buiten rand opstaan kwam ik achter. Ik denk wel dat er dan echt tragant gom door je fondant moet zitten hoor.
Kopjes. Ik heb eeb klein bolletje oranje (als limonade maar kan in de kleur die je wilt) genomen en iets plat gedrukt en weer ingerold aan de zijkant, dan krijg je al de vorm van het kopje. Dan een stukje fondant uitrollen en een strookje uitsnijden iets breder dan de limonade hoog is. Dit erom heen leggen en afknippen zodat hij aansluit, valt van tevoren niet uit te meten. Dan een heel dun rolletje wit maken en tegen het kopje plakken, dan om je hulp middeltje,(stokje ofzo) staan en weer vastplakken, moeilijk uit te leggen dat oor.
Taartpuntjes. een bolletje oranje plat drukken, een bolletje wit en een bolletje geel ook plat drukken, op elkaar stapelen. Dan wit dun uitrollen en eroverheen leggen en bekleden zoals je normaal in het groot doet. Dan in stukjes snijden.
Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt, wie weet zie ik ze nog eens voorbij komen.