1

Onderwerp: 1 persoons taartjes

hallo!

er is aan mij gevraagd of ik 1 persoonstaartjes wil maken.
deze vrouw heeft een voorbeeld van peggy porschen gezien, en die grootte wil ze. ik vind ze erg groot voor 1 persoon, maargoed.

hoe maak ik echte 1 persoonstaartjes? qua bakblik?
want een bakblik voor 1 persoon ben ik nog niet tegengekomen?

Hopelijk weet iemand hier iets voor!

alvast bedankt!

Groetjes Karin

2

Re: 1 persoons taartjes

Misschien een ronde bakvorm van 10 cm?? Al vind ik dit persoonlijk wel heel vervelend bakken...
Maar die van PP zjin volgens mij inderdaad aardig aan de maat??? Is een flinke hap in je eentje hahaha

Misschien kan je wel een vierkante taart bakken en dan in stukken snijden net als petit fourtjes?? Alleen dan helemaal bekleden??

Succes!

3 Laatst bewerkt door djehr (01-12-2011 16:38)

je hebt de bakvormen van Silverwood.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/12284_squaremini.jpg
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/12384_roundmini.jpg
Maar je kunt ook gewoon een cake of biscuit bakken, doorsnijden en er rondjes uit steken. Zo doet peggy porschen het ook. Je kunt dan zelf bepalen hoe groot de taartjes worden

4

Ondertussen ben ik erachter dat je een bakblik met 'mini's ' kunt kopen. maar omdat die gelijk € 42.50 is en ik heb eerst wil zien of proberen ga ik nog even erover nadenken.

heeft iemand hier zo ervaring mee?

5

die van ikea die ronde is die niet aardig klein? alvind hem wel wat groot persoonlijk.

met 1 hand kan je hele mooie taartjes bakken! heb zins juni een half verlamde rechter hand.

6

Ik heb 1x de taartjes gemaakt op de Peggy Porschen manier en dat gaat goed. Ik vond de bakvorm ook erg duur. Hou er wel rekening mee dat het heel veel werk is 1-persoonstaartjes en een stuk lastiger bekleden dan een gewone taart. Ik had ze met biscuit gemaakt, maar zou het een volgende keer met cake doen. Is wat steviger en daardoor makkelijker te bekleden  :Y

7

oke, ik heb tot nu toe alleen biscuitdeeg gebruikt , maar cake dan gebruik je ook gewoon echt die stevige cake zeg maar?

nou ik denk dat ze er een stuk of 60 wil. weet niet hoelang ik daar mee bezig ben maar heb er zo onderhand wel een hard hoofd in.

en wat moet je er dan voor vragen, ook zoiets leuks!
ik ga het gewoon eens proberen, bedankt voor jullie reacties!

8 Laatst bewerkt door djehr (01-12-2011 16:55)

60!! dat is veel hoor  :s Er zijn verschillende topics over geweest. De professionals vragen volgens mij tussen de 5 en 8 euro per taartje. Gewoon omdat het mega-veel werk is om een taartje te maken...
Lees anders dit topic even door:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=147276

Qua cake zijn er vele recepten die je kunt gebruiken. Cake is niet per definitie zwaar. Ligt gewoon aan het recept dat je gebruikt...

9

ik heb zoiets moeten maken voor een bruiloft. 24 taartjes en 1 grote. je kan beter 24 grote maken, de kleintjes zijn zo lastig. ik had eerst cake gebakken, maar vond deze met de vullingen toch te machtig. toen biscuitdeeg, gevuld en toen met een leeg blikje rondjes uitgestoken. deze met bc en laten stijven in de koeling. toen fondant erover. het blijft een gepriegel en vooral veel stress omdat je het toch op het laatste moment moet doen. ik was dan ook niet tevreden en zal nooit zo'n bestelling meer aannemen. je kan beter vierkantjes snijden daar een lapje omheen en de bovenkant mooi omvouwen.
succes

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

10 Laatst bewerkt door Dot (01-12-2011 17:39)

ik heb er laatst 200 en daarna nog eens 45 gemaakt; in het vierkant dan. Heb een groot biscuit gebakken en die in vierkantjes gesneden (na vullen en opstijven) Want als je die kleintjes bakt en allemaal apart moet vullen, is het zowat geen doen. Wel kun je de kleintjes maken, als je ze van cake bakt; omdat dat meestal niet gevuld wordt.

Ik heb het nog geprobeerd in 1x te bekleden, maar dat werd niets, toen kreeg ik hier op het forum een tip en ze zijn zo geworden:

http://94.100.114.34/1435800001-1435850000/1435800501-1435800600/1435800576_6_IZaZ.jpeg

http://94.100.121.247/1435800001-1435850000/1435800301-1435800400/1435800344_6_952R.jpeg

Groetjes, Dorothea.

11

Wat voor tip heb je gek regen? Wat ik vind ze wel erg mooi. ik heb het afgelopen week ook geprobeerd. Maar ik heb het heel snel opgegeven. Ik heb er 2 gemaakt. E n ze waren niet om aan te zien.

12 Laatst bewerkt door djehr (01-12-2011 21:11)

yasminaamlas schreef:

Wat voor tip heb je gek regen? Wat ik vind ze wel erg mooi.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C3A4SRQ4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNY7FR6N.jpg

en dezelfde techniek kun je ook voor ronde 1-persoonstaartjes gebruiken  :Y

13

Oeh die tip neem ik even mee :-)

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

14

de tip dus om ze aan de bovenkant ongeveer zo te vouwen

Groetjes, Dorothea.

15

bedankt. Ik ga het ook een keer proberen

16

aardig aan de maat? die van peggy zijn 5 cm doorsnede en zijn ook 5 a 6 cm hoog, dat is kleiner dan de stukken taart die ik snij :Y

peggy zelf vraagt overigens 17pond voor 1 zo'n taartje :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

wat een geld. ja ik ga dr nog maar eens goed over nadenken en proberen. want was niet van plan om een hele week vrij te nemen :+

ik ga al jullie tips even rustig bekijken en doorlezen.

t ziet er wel leuk uit die kleintjes met de bovenkant zo gevouwen!

18

die "kleintjes" zijn ook bijna 5x5 hoor!

Groetjes, Dorothea.

19

maar daar kun je ook 4x4 van maken toch?  :D

20

tuurlijk wel Djehr, maar ze had het over "mijn" kleintjes...

Groetjes, Dorothea.

21

oh.. :lol: ...snapte het al niet... :o  :lol:

22

Ik vind het wel veel fondant/marsepein zo hoor. Zou ze petit fourtjes misschien ook goed vinden?

23

Bedankt voor de tip

24

ik heb ze ook een keer moeten maken, rond ook die van PP, en het was zo veel werk en zoeen stress, dat ik ook heb besloten om ze niet meer te maken, ik moest er 100 maken, en allemaal een voor een gevuld, want heb de bakblik van silverwood rond gebruikt, wat een werk... pfffffff :rolleyes:
ik wil de foto wel plaatsten maar weet iet hoe, ik was zelf niet tevreden met het reseltaat, de klant uit eindelijk wel, maar ik stond er niet achter

25

rana schreef:

ik heb ze ook een keer moeten maken, rond ook die van PP, en het was zo veel werk en zoeen stress, dat ik ook heb besloten om ze niet meer te maken, ik moest er 100 maken, en allemaal een voor een gevuld, want heb de bakblik van silverwood rond gebruikt, wat een werk... pfffffff :rolleyes:
ik wil de foto wel plaatsten maar weet iet hoe, ik was zelf niet tevreden met het reseltaat, de klant uit eindelijk wel, maar ik stond er niet achter

Hallo Rana,

weet je nog hoeveel fondant je heb gebruikt. ik al aan het zoeken op de forum, maar ik kom er niet echt uit. een klant wil gbraag mini taartje. ik moet een prijs gegeven en daardoor wil graag wseten ongeveer hoeveel gram fondant/marsepein je gebruik heb. dan kan ik een prijs bepalen. zelf dacht ik zo'n 100 per taart klopt het?
al vast bedankt voor de moeite.

Groeten Ruthsila