1

Onderwerp: puzzelen van begin af aan.

hallo,

ik wil graag voor mijn dochter een mooie verjaardagstaart maken.
Ik heb ook al een heel mooi plaatje gevonden van hello kitty.
Nu ben ik gaan oefenen met het knippen van het plaatje en het snijden en puzzelen van het fondant.
Ik heb echter het probleem dat het plaatje zo uitvergroot is dat ik hele dikke lijnen krijg. Als ik het dan knip en uitsnij in het fondant dan past het niet meer of het ziet er niet uit omdat de verhoudingen niet goed zijn.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit kan voorkomen.
Wanneer moet ik de buiten rand pakken en wanneer de binnenkant.

Ook blijft het papier vaak aanhet fondant plakken. is er een manier om dit te voorkomen?

alvast dank

2

Re: puzzelen van begin af aan.

Je print je tekening 2 x uit. 1 tekening schuif je in een plastic hoesje en de andere tekening knip je alle onderdeeltjes uit. De papieren onderdeeltjes leg je losje op het fondant. Als je het te veel aandrukt blijft het inderdaad plakken.
Er zijn heel veel hello kitty plaatjes te vinden op internet. Bij het zoeken naar een plaatje kijk ik ook altijd naar de grootte van het plaatje. Want inderdaad...als het plaatje erg klein is en je vergroot het dan krijg je mega dikke lijnen. En dat puzzelt erg lastig.
Welk plaatje heb je gebruikt?

3

Als een plaatje echte dikke lijnen heeft, dan maak ik ook altijd zwarte lijntjes tussen de puzzelstukjes. Ik maak die lijntjes mbv de sugargun.

~ Never waste a good crisis... ~

4

http://www.felicitaartjes.nl/
klik op werkbeschrijvingen en howto's
iets naar beneden scrollen.

hier heb ik het "afgekeken" en het resultaat mag er zijn vanaf dag 1.

soms is het handig om 2of3 afbeeldingen om te verknippen hebben.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

djehr schreef:

Je print je tekening 2 x uit. 1 tekening schuif je in een plastic hoesje en de andere tekening knip je alle onderdeeltjes uit. De papieren onderdeeltjes leg je losje op het fondant. Als je het te veel aandrukt blijft het inderdaad plakken.
Er zijn heel veel hello kitty plaatjes te vinden op internet. Bij het zoeken naar een plaatje kijk ik ook altijd naar de grootte van het plaatje. Want inderdaad...als het plaatje erg klein is en je vergroot het dan krijg je mega dikke lijnen. En dat puzzelt erg lastig.
Welk plaatje heb je gebruikt?

bedankt voor de tip.
Maar als ik dat op een plastic  hoesje plak, hoe krijg ik dat dan weer netjes opmijn taart?

Ik zou je graag het plaatje laten zien, maar ik weet niet hoe ik hem toevoeg!

rorico schreef:

Bedankt voor de tip,
Maar hoe haal je het plaatje dan van het plastic af zonder dat ie weer in stukjes breekt?

7

lieke-webbie schreef:
rorico schreef:

Bedankt voor de tip,
Maar hoe haal je het plaatje dan van het plastic af zonder dat ie weer in stukjes breekt?

Dat ging (met marsepein) verbazingwekkend makkelijk. Zorgen dat de randjes overlappen zodat het geheel aan elkaar plakt en je pakt het plaatje zo op van het plastic. Lijkt me met fondant dat harder wordt nog makkelijker eigenlijk.

8

Even kwartiertje in de vriezer en het is superstijf. Pak je hem zo van de plastic en hop, op de taart.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

9

lieke-webbie schreef:

Maar als ik dat op een plastic  hoesje plak, hoe krijg ik dat dan weer netjes opmijn taart?

Ik zou je graag het plaatje laten zien, maar ik weet niet hoe ik hem toevoeg!

Eerst even in de vriezer................ dan vershoudfolie erover, omdraaien op het folie op je hand en dan flops in 1x op de taart draaien

Heb je het plaatje van internet gehaald? dan kun je misschien de link neerzetten...

10

bedankt voor de tip.

dit is de link naar het plaatje:

http://www.google.nl/imgres?q=hello+kit … 29,r:7,s:0

Wel een hele lange hahahaha.

11

Thanks voor de website!

Hele handige how to's