1

Onderwerp: Taart 65 personen voor zaterdag

Ik zit even met een dilemma.

Er is gevraagd of ik voor a.s. zaterdag een taart kan maken voor 65 personen, het is voor een doping. Ik dacht zelf aan een ronde stapeltaart en een vierkante (voor kleine porties) apart.

Nu werk ik overdag tot 17:00 en vrijdag middag heb ik een cursus.
De klant wil haar taart zaterdag ochtend ophalen, maar ik twijfel of ik de opdracht aan zal nemen aangezien ik de taart dan al donderdag moet gaan maken. Blijft hij dat lekker en vers voor zaterdag?
Als ik er donderdag niet aan begin, zal het vrijdag nachtwerk worden... waar ik ook niet echt op zit te wachten aangezien we de kinderen van mijn vriend hebben it weekend....

Dilemmaaaaa!!!

Wat zal ik doen meiden????  :/  :s

Groetjes, Annette.

Even de wereld om je heen vergeten!!! Heerlijk!

2

Re: Taart 65 personen voor zaterdag

Wat ik wel weet is dat je in de verkeerde rubriek staat en ik je dus even naar de juiste laat verplaatsen.
Deze is om te showen  :D

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Oeps! Sorry!

Waar gaat het berichtje heen ? ;-)

Groetjes, Annette.

4

Taartendame schreef:

Oeps! Sorry!

Waar gaat het berichtje heen ? ;-)

Groetjes, Annette.

Planningsvragen -> [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

5

Volgens mij kan je dan donderdag de taart prima maken, zeker als je een crème vulling gebruikt. Als je woensdagavond de biscuit bakt en donderdag alles vult en decoreert is het zaterdag echt nog lekker.

6

En dan in de koelkast bewaren? Wordt de fondant dan niet te hard/stijf...? Of wordt die vanzelf weer zacht als ze hem een paar uurtjes van tevoren uit de koelkast halen?

7

Ik gebruik altijd marsepein en zet ´m dan in een koele kamer, waar de verwarming niet aanstaat.

8 Laatst bewerkt door Taartendame (29-11-2011 11:00)

Ja precies. Ok. Dan heb ik denk ik wel tijd genoeg om hem te maken.

Het enige is de prijs.... wat kun je nou voor zo´n grote taart vragen. Er gaan behoorlijk wat uurtjes inzitten.... Is 90€ te veel gevraagd?

Als je het niet voor het geld hoeft te doen (lees: van het maken van taarten hoeft te leven) zou ik er niet aan beginnen.
Lekker met je gezin tijd doorbrengen en je niet teveel stress op de hals halen door op zo'n korte termijn een grote opdracht aan te nemen.

Life is what you bake it.

10

Tja, daar heb je wel een punt. Ik hoef er niet per sé van te leven, maar een extraatje is wel meegenomen.

Pfffttt.. zo lastig. Punt is dat ik idd in de stress zit dat het op tijd af moet en dat ik goed moet plannen. En nog boodschappen moet doen... en nog het huis moet doen...

Zoals ik zei: een dilemma.

11

Taartendame schreef:

Punt is dat ik idd in de stress zit dat het op tijd af moet en dat ik goed moet plannen. En nog boodschappen moet doen... en nog het huis moet doen...

Zoals ik het lees, heb je jezelf al antwoord gegeven op wat te doen...

Zondag 14 oktober loop ik 4 Mijl voor de Dierenbescherming afdeling Groningen. Je kan mijn actie steunen via http://www.geef.nl/sharon of http://www.geef.nl/actie/miles-4-animals - Alvast bedankt!

12

Sharrr schreef:
Taartendame schreef:

Punt is dat ik idd in de stress zit dat het op tijd af moet en dat ik goed moet plannen. En nog boodschappen moet doen... en nog het huis moet doen...

Zoals ik het lees, heb je jezelf al antwoord gegeven op wat te doen...

:Y
Als je nu al in de stress zit.. niet doen!!!