Onderwerp: Help mijn bonbons blijven plakken

Hoi Allemaal,

Ik heb dit weekend een silleconen mal gekocht om bonbons te maken. Ben gister meteen begonnen met chocolde te smelten en de mal gaan vullen. De chocolade in de ijskast laten afkoelen. Maar naar een nacht in de ijskast te hebben gestaan en even in de vriezer, bleef de chocolade nog plakkerig / stroperig en wilde niet uit de mal.

Nu hoop ik dat iemand mij tips en recepten kan geven zodat het wel gaat lukken.

Groetjes,
Sandra

2

Re: Help mijn bonbons blijven plakken

Welke chocolade heb je gebruikt?

wat was de temperatuur van de chocolade

In eerste instantie heb ik smeltchocolade gebruikt en daarna gewone. Ze wilde beide niet goed smelten dus heb ik er een beetje melk bij gedaan en toen ging hij wel smelten. Ik denk dat ik volgende keer wat slagroom erbij zal doen. Het smelten heb ik zowel in de magnetron als au bain marie geprobeerd.
Hebben jullie tips voor mij.

Alvast bedankt

5

Als je vocht toe gaat voegen wordt het zeker niet hard. Au bain marie smelten moet gewoon lukken, waarschijnlijk is het met de temperatuur te hard gegaan.

probeer eens de chocolade te smelten au bain marie, van het vuur nemen  en kleine stukjes chocolade toevoegen tot je een temperatuur van 32°C Hebt

chocolade in de vorm gieten, lichtjes trillen met je vorm , overige chocolade uitgieten en de bovenkant van de vorm zuiver maken , deze laten hard worden in de frigo

dan kun je vullen en weer een laagje chocolade voor af te sluiten

maar vooral niks toevoegen aan je chocolade