Onderwerp: Witte fondant met bruine botercreme?
Hoihoi,
hoe gevoelig is witte fondant of marsepein voor bruine botercreme? Zie je dat erg erdoorheen? Ben nl bang van wel.
Hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes,
Astrid
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Witte fondant met bruine botercreme?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoihoi,
hoe gevoelig is witte fondant of marsepein voor bruine botercreme? Zie je dat erg erdoorheen? Ben nl bang van wel.
Hoor graag jullie ervaringen.
Groetjes,
Astrid
Wat bedoel je met bruine botercrème?
Als je witte fondant of marsepein niet té dun rolt, zie je er niks door. Alternatief is ganache van witte chocolade, persoonlijk mijn favoriet om af te smeren.
Ik gebruik juist expres bruine botercreme (gewoon een flinke lik (pure) chocopasta door de 1:1 afsmeercreme) bij witte fondant, zodat het biscuit niet doorschijnt .
ok, dan ga ik dat doen
De vorige keer heb ik er witte chocoladebotercreme onder gedaan, waardoor de witte fondant (het werd een iglo) ook echt mooi wit bleef. Ben nu een beetje bang datie vlekkerig wordt.
Ik gebruik caramel spul van Duncan Hines. heeft eenzelfde structuur als botercreme. vandaar dat ik het bruine botercreme noem
Groetjes,
Astrid
Ik gebruik juist expres bruine botercreme (gewoon een flinke lik (pure) chocopasta door de 1:1 afsmeercreme) bij witte fondant, zodat het biscuit niet doorschijnt .
Ik heb dat nog nooit aangedurfd, al heb ik het vaker gelezen hier...... dikke/dunne laag en niet doorschijnen?
Hmmmm, misschien toch eens proberen.....
Sonj@ schreef:Ik gebruik juist expres bruine botercreme (gewoon een flinke lik (pure) chocopasta door de 1:1 afsmeercreme) bij witte fondant, zodat het biscuit niet doorschijnt .
Ik heb dat nog nooit aangedurfd, al heb ik het vaker gelezen hier...... dikke/dunne laag en niet doorschijnen?
Hmmmm, misschien toch eens proberen.....
als je botercreme dezelfde kleur heeft als je biscuit dan hoef je niet dik af te smeren om een egaal effect te krijgen. Of inderdaad met ganache afsmeren maar dat vind ik persoonlijk niet bij elke smaak passen. Kleur de botercreme trouwens ook niet met pasta maar met kleurstof.
Het ging mij om witte fondant en dan de kleur ganache/crème eronder zodat niks doorschijnt, dus niet om het egaal/niet egaal (dat is het probleem niet, dat lukt best goed vind ik )....
Want, moet ik eerlijk zeggen, als ik met 1:1 botercrème afsmeer (dik/dun maakt dan bar weinig uit ), vind ik het regelmatig (teveel) doorschijnen.....
Ik bedoelde met dat egaal ook eigenlijk meer dat het niet doorschijnt dat de kleur egaal is zeg maar. (snappie hem nog) Sorry ben niet zo heel goed in mijn gedachtes neer te typen ik klets wel aan 1 stuk door maar typen dat is toch anders
Ik bedoelde met dat egaal ook eigenlijk meer dat het niet doorschijnt dat de kleur egaal is zeg maar. (snappie hem nog) Sorry ben niet zo heel goed in mijn gedachtes neer te typen ik klets wel aan 1 stuk door maar typen dat is toch anders :Y ;) :o
:lol: (Snap t nog niet goed..... :+ )
ahzo. Ik ga vandaag mijn cake bekleden. Voor de zekerheid ga ik toch maar voor witte chocoladebotercreme, aangezien het een wit konijn wordt, en ik hoop datie ook echt wit zal zijn
Groetjes,
Astrid
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Witte fondant met bruine botercreme?