1

Onderwerp: Geef je mening hier!

Ik ben erg benieuwd of de meeste dames hier jullie eigen fondant/mmf/marsepein maken of dat jullie het liever kant en klaar kopen.

Geef je mening en deel je ervaring.  :)

Deliclaire, de toef op de taart.

Re: Geef je mening hier!

Ik koop het altijd kant en klaar omdat ik het niet zie zitten het te maken en te kleuren.

Maar voor een dummie taart heb ik het wel geprobeerd en ik moet zeggen het was kei goed gelukt. Ook heb ik Flower Paste zelf gemaakt en alle bij met het recept hier op de site,

En ik heb er echt goed mee gewerkt. Dus flower past ga ik dus nu nooit meer kopen.

3

Knap hoor!  :thumb:

Deliclaire, de toef op de taart.

4

Kopen! Alleen voor mijn allereerste taart heb ik mmf gemaakt. Kleuren doe ik wel zelf, hoewel ik altijd zwart en rood in huis heb, want daar is zo veel kleurstof voor nodig.

Ik heb wel pech gehad met een 5 kilo emmer fondant van Bakels, erg plakkerig en het hardde niet uit. Er zijn dames op het forum die hun emmer om mochten ruilen, maar die van mij kwam daar niet direct voor in aanmerking en ik had geen zijn in heen en weer sturen.

Sinds een paar weken gebruik ik fondant van Satin Ice en ik wil niet meer anders. Echt mooie, fluweelzachte fondant, heel blij mee.  :Y  Ben nu erg benieuwd naar hun gumpaste. Verder maak ik vaak marsefond. Lekker en prettig te bewerken.

Ik maak nog altijd mijn eigen MMF!!Al jaren!!

Groetjes Darlene

even een vraagje,
Wat is flower paste?

7

lindaatje_41 schreef:

even een vraagje,
Wat is flower paste?

Zie FAQ

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Kopen, zeer zeker...

Ik vind het een heel gedoe om het zelf te maken, daar heb ik de tijd niet voor.
Er zijn zulke goeie producten op de markt, verschillende merken, smaken enzovoort, dus ik zie het nut niet om het nog zelf te maken.

Kleuren doe ik wel zelf, tenzij het rood of zwart is.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Zelf maken  :Y , doe ik al vanaf het begin, bevalt me prima! Werkje van niks, lekker, en je zit nooit zonder! Ik ben organisatorisch soms  ;)  wat chaotisch dus zou ik geheid een keer te laat bestellen... Zelf maken dus!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Kopen..Een taart maken kost me al veel tijd. Werk voornamelijk met marsepein en koop voorgekleurd, maar kleur ook wel zelf als ik een bepaalde kleur nodig heb.

11

Kopen!  :Y

Alleen voor de eerste 2 of 3 taarten heb ik zelf MMF gemaakt, om te kijken of ik het leuk vond en het was goedkoop.

Ik gebruik eigenlijk altijd Bakels, ook ik had een slappe emmer, maar kreeg ondanks dat ik nog maar een restje over had toch een volle nieuwe emmer.  :thumb:
Op T&T heb ik Satin Ice gekocht, daar ga ik binnenkort mijn eerste taart mee maken. Gelet op de reacties ben ik ontzettend benieuwd hoe het bevalt!

~ Never waste a good crisis... ~