1

Onderwerp: nieuwjaarstaart met strik EN vragen,tips?

Deze nieuwjaarstaart heb ik gemaakt voor de moeder van de juf van mn dochter :lol: :lol: kan je volgen?
Het was mn eerste strik en dat viel 'redelijk' mee maar ...wat ik nu storend vind is dat de onderste cirkel -die de kleur van de taart moest hebben- nu zichtbaar is daar waar de blauwe linten vanonder de strik komen. Hoe lossen jullie dit op?
Tweede vraag om een tip : heb voor het eerst de friller (heet dat ding zo?) gebruikt om onderaan een rand te maken maar hoe gebruiken jullie die -how-to- en bij mij hobbeld die over het blauwe lint (snijden jullie daar het lint weg?) en staat die ook niet strak, laten jullie die vooraf hard worden en doe je dat dan met die lasnaden?
Misschien moet ik dit topic maar verplaatsen naar decoreren :O
Hier volg ie dan
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVSGF6AS.jpg
Bedankt alvast voor de tips

2

Re: nieuwjaarstaart met strik EN vragen,tips?

supermooi!!!

3

Hoi Karine,

Hij is super hoor. Ikzelf doe nooit een onderste laag onder de strik, maar leg de strik gewoon zo los op de taart. Wat het randje betreft, ik zou bij de strik stoppen. Dan krijg je ook geen dubbel laagje. Jij hebt weer zo's leuk randje langs je strik, zag in de how to dat dit met een speciaal apparaatje wordt gedaan, heb jij dat ook of doe je dat op een andere manier?? Zo zie je maar weer we leren allemaal van elkaar, leuk h

4 Laatst bewerkt door karine (30-12-2007 19:58)

Eltje schreef:

Hoi Karine,

Hij is super hoor. Ikzelf doe nooit een onderste laag onder de strik, maar leg de strik gewoon zo los op de taart. Wat het randje betreft, ik zou bij de strik stoppen. Dan krijg je ook geen dubbel laagje. Jij hebt weer zo's leuk randje langs je strik, zag in de how to dat dit met een speciaal apparaatje wordt gedaan, heb jij dat ook of doe je dat op een andere manier?? Zo zie je maar weer we leren allemaal van elkaar, leuk h

5 Laatst bewerkt door Kaatje E. (30-12-2007 20:02)

Grappig, toevallig liep ik vorige week (bijna) tegen het zelfde probleem aan.
Meestal maak ik bij mijn lussenstrikken geen banden, dus had het probleem zich ook nog niet voorgedaan.
Bij mijn laatste kersttaartje , (waar dus ook banden bij kwamen) heb ik er voor gekozen om het onderrondje iets kleiner te maken en dan wel in de kleur van de strik.
Heb net nog even bij de foto gekeken en kan eigenlijk het hele onderrondje niet meer terug vinden.
Dus misschien voortaan maar het rondje iets kleiner, en dan in de kleur van de strik maken. Je kan natuurlijk ook je strik rechtstreeks op je taart maken, alleen gaat hij dan helemaal stuk met aansnijden.

Maar ik vind het niet storend hoor, als je het niet gezegd had dan had ik het niet eens gezien.
Ik vind je taart schitterend, de strik is heel mooi en de kleuren zijn prachtig bij elkaar.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

6

Wow Karine, PRACHTIGE strik! Vooral dat gouden randje in combinatie met het blauw, en zo netjes!

Ik heb nog nooit een strik gemaakt, maar misschien kan ik toch wat tips geven. Misschien kan de cirkel waarop de strik komt iets kleiner worden? en anders kun je alvast kruislings -heel dun uitgerold- een stuk 'lint' leggen op de cirkel. Ik moest trouwens twee keer kijken voor ik het zag hoor. Ik denk dat de moeder van de juf van je dochter ( ;) ) het niet eens heeft gezien!

En wat betreft het randje met de frill cutter: ook dat valt eigenlijk niet op. Maar wanneer je het randje de volgende keer wat dunner uitrolt zie je er nog minder van. En een beetje aandrukken op het 'kruispunt' helpt ook...

Groetjes, Jozien.

(ps: in de tijd dat ik dit typte, bleken al 4 andere reacties gepost :D)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Maar hij is wel heel erg mooi. En ik heb geen antwoord op je vragen, ben zelf een beginnertje!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

8

Nou volgens mij heb je al wat goede antwoorden te pakken dus hou ik het bij: mooie strik op een mooie taart!!

Je hart fluitsert, luister goed!

9

Vindt het heel erg mooi gemaakt! Leuke strik en randje!

Groetjes Tweety!

10

Even geen tips van mij... volgens mij staan er al een paar goeie (hoop ik?) en ik reageer dan ook alleen met:

... wat een prachtige kleurencombi... mooie strik... strakke taart!!!
Ik vind het rondje trouwens ook niet storend, maar ik snap wat je bedoeling is met de banden, dat je dat anders zou willen zien...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

11

Oooo, vergeten!

... wat zit er eigenlijk in?????

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Hij is echt prachtig hoor!
en die onderste rand, ik zou idd het blauw van de strik daar wegdoen, en heb geen lasnaden want ik maak hem uit

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

13

Niet zooooo kritisch, je taart is gewoon mooi! Er moet wat te wensen overblijven ;) !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

14

Hij is prachtig, perfect in kleur en zo netjes. En ach, dat rondje... een vergrootglas heeft de moeder van de juf van je dochter er vast niet bij genomen :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

15

Tja, als taartenbakksters letten wij daar zelf alleen maar op. De moeder van de juf van je dochter vast niet.
Gewoon een hele mooie taart hoor. En strik ook goed gelukt.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

16

Wat een mooie, strakke taart en wat een prachtige strik! :thumb:

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

17

Koenie : gewoon botercr

18

Wat een mooie strakke taart en een superstrik!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » nieuwjaarstaart met strik EN vragen,tips?