1

Onderwerp: mijn cc's krimpen

hai allemaal,

Ik heb gezocht maar kon zo snel niks vinden met de zoekfunctie.

Ik heb niet zo heel veel met cc's maken, maar soms is het wel eens leuk als een extraatje bij een taart. Ik had geboortecc's gemaakt en vond zelf het afdekplaatje ook wel erg groot.
Kreeg de tip om het afdekplaatje kleiner te maken nl zo een 7cm doorsnede.  Wat blijkt..( na met een liniaal mn uitsteker te hebben nagemeten); mijn afdekring is 7 cm...hmzz..hoe kan t dan dat mijn afdekplaatje zo groot leek..

Ben gaan nadenken..en bedacht mij dat mijn cc's mooi groot uit de oven komen.. dan zet ik er een plank op om ze mooi plat te houden.. als ik de plank er na een korte tijd ( +/- 3 min) afhaal..zijn ze een stuk ingekrompen.. smaller geworden.

Heb ik toch te weinig beslag in de cc's gestopt?

thanx voor t meedenken.. lang verhaal enzo..sorry..ik denk wat langdradig vandaag:)

2

Re: mijn cc's krimpen

Mss handig als je vertelt hoeveel beslag je erin doet?

En warme dingen 'krimpen'  altijd een beetje als het afkoelt......dat doet je biscuit toch ook? De warme lucht die erin zit zakt weer in..

3

Ik vul ze met een spuitzak tot ongeveer 3/4 dacht ik. Maar ze worden wel erg smal ( als je begrijpt wat ik bedoel)
Misschien ligt het ook wel aan mijn papiertjes ..t zijn nu gewoon de goedkope van de blokker :)

In iedergeval al bedankt voor t meedenken.. ik zag je naam staan en dacht o god nee.. ik heb hem toch niet weer verkeerd neergezet  :o

4

sweet978 schreef:

......In iedergeval al bedankt voor t meedenken.. ik zag je naam staan en dacht o god nee.. ik heb hem toch niet weer verkeerd neergezet  :o

Oeps  :o

Ik vul de gewone cc's altijd met 40 gram........en krijg dan mooie volle platte cc's (na de truc met de broodplank). Ik gebruik een cc-vorm van patisse, een metalen dus, en laat de cc's ook daarin afkoelen. Papiertjes van dr oetker gaan hier goed, maar niet bij iedereen. Ik gebruik trouwens mix van Custers.......

5

niks *oeps* ik hou er gewoon niet van om domme fouten te maken en daarop gewezen te worden :)

hmzz.. ik heb wel van die metalen trays en nog genoeg van die goedkope papiertjes.

Ik zal eens gaan wegen wat ik erin stop.. zal dan bij benadering 40 gram aanhouden...kijken of dat beter gaat.

Ik gebruik gewoon funcakes.

Maakt het nog verschil dan .. welke mix je gebruikt..of t meer of minder hoog wordt?

6

Volgens mij gebruiken de meesten 40 gram........ik doe het erin met een spuitzak zodat er geen lucht onder zit.

7

ik gebruik ook een spuitzak idd.. die tip had ik hier al eens gelezen..en t scheelt me een boel gesmeer met zooi op de randjes.

Bedankt voor t meedenken en ik zal eens gaan wegen de volgende keer.

thanx:)