1

Onderwerp: schrijven

Hallo allemaal,

het al een hele tijd geleden dat ik nog eens deelnam aan het forum, heb trouwens ook al lang niets meer gebakken.

Mijn vriend verjaart en geeft een BBQ feestje, waarvoor ik de taarten mag/moet verzorgen. Nu had ik graag op 1 van die taarten 'gelukkige verjaardag' geschreven in het wit (op een zwarte chocolade taart).

Tips over hoe ik dit best aanpak ? Ik dacht aan gesmolten witte chocolade, maar dat lijkt mij niet lang genoeg vloeibaar te blijven.

Groetjes,

Vanessa

Groetjes,
Vanessa

2

Re: schrijven

Er zijn ook van die tubes te koop met (witte) chocolade om mee te garneren/schrijven.
Toevallig heb ik er 1 in de kast liggen maar nog niet geprobeerd.
Ik heb hem gekocht bij Molen de Hoop (zie : http://www.molen-dehoop.nl )

Groetjes Nicole

Maar als je chocolade smelt en dan met een spuitzakje van bakpapier spuit zal het (zeker bij deze temp) ook wel gaan...even uitproberen gewoon.
Het voordeel van witte choc is dat het niet zo hard is.

Ben wel benieuwd, laat even weten als het is gelukt en hoe je het hebt gedaan !
Nicole

3

Re: schrijven

Wellicht gaat het beter met witte Ganache (roomchocolade)... Dat wordt veel gebruikt om taarten rondom te decoreren en is prima geschikt om te spuiten.

Er zijn diverse recepten voor ganache, met room, boter, creme fraiche, glucose enzovoorts. Een eenvoudig recept:
250 ml room (slagroom, maar dan nog niet opgeklopt)
500 g witte chocolade (in stukjes, dat smelt sneller)
Breng de room aan de kook. Neem de room van het vuur en voeg de chocolade (in

4

Re: schrijven

Het kan wel hoor, ik heb het ook al eens gedaan, alleen kijkt het inderdaad wel nauw. (Warme handen, tussendoor even staan kletsen, e.d. ;) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.