1 Laatst bewerkt door Wiz (21-11-2011 17:29)

Onderwerp: Cupcakes; afsmeren? Wrapper? Cupcakebakblik?

Hallo,

Van taarten weet ik inmiddels het een en ander, en ik heb het bakvirus dan ook helemaal te pakken! Nu wilde ik voor sinterklaas graag voor iedereen zijn eigen persoonlijke cupcake maken! Omdat een hele taart pp wel erg veel wordt... Maaaar, met cupcakes heb ik dus absoluut geen ervaring. Nu heb ik uiteraard de zoekfunctie gebruikt, en daar ook al een hoop antwoorden op mijn vele vragen gevonden, maar toch zijn enkele van deze vragen onbeantwoord gebleven. Vandaar toch dit topic.
Zo heb ik nergens kunnen vinden of ik de cupcakes ook gewoon eerst af moet smeren (zoals bij een taart) voordat ik de cupcake bekleed?
Ook vroeg ik me af of ik ze het beste gewoon in zo'n papieren cupcakevormpje (en dan uiteraard in een cupcakebakblik) kan bakken, of gewoon rechtstreeks in het bakblik om ze vervolgens te gaan versieren?

Alvast bedankt! En mochten deze vragen toch al elders op de site te vinden zijn, mijn excuses! Dan heb ik met mijn neus gezocht, hihi.

2

Re: Cupcakes; afsmeren? Wrapper? Cupcakebakblik?

Je bakt ze met de papieren vormpjes in een bakblik, dan krijg je ze er goed uit en zien ze er natuurlijk ook een stuk mooier uit. Voor je fondant op de cupcake doet heb je wel iets nodig om het te laten plakken. Dit kan botercrème zijn, jam of chocopasta. Als het maar plakt en niet al te vochtig is.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Soms plakt de marsepein of fondant zo al aan de cupcake. Doet het dat niet dan kun je bijv. jam of witte chocoladepaste gebruiken om je rondje er op te plakken.

En altijd in cupcakepapiertjes bakken. Dan komen ze makkelijk uit het bakblik en zien er leuker uit als ze versierd zijn.

4

:lol: ..tegelijk...met hetzelfde advies... :lol: ...dan moet het wel goed zijn  :lol:  ;)

5

Ik gebruikte altijd poedersuiker met een (heel klein beetje) water als 'lijm' om de versiering op de cupcakes te plakken.
En bakken inderdaad in de papieren vormpjes

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..