151

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb nog een leuk you tube filmpje gevonden over macarons. Voegt wel iets toe aan Meentjes how to vind ik. Net die dingen waarvan ik dacht hoe ga ik dat nou eens aanpakken.
http://www.youtube.com/watch?v=_3rLN6WR … ata_player
Mijn eerste poging heb ik trouwens achter de rug. Viel me niet tegen. Volgende keer langer laten drogen maar ik was te laat begonnen en wilde echt gaan slapen om twaalf uur :/ en mijn oventje is nogal heftig dus die gaat bij de volgende poging lager. Ik heb nu de 'stille oven' gebruikt maar ik vraag me af of hete lucht beter is.
Meentje bedankt voor het recept! Macarons zijn super leuk om te maken!

152

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb het filmpje van pukka's linkje bekeken.
Macarons bakken kan ze wel maar van mij mag ze voortaan eerst een valiumpje nemen. Wat wordt je daar moe van zeg :lol:

Ook heb ik nog een aantal andere youtube macaron filmpjes bekeken maar de meeste zijn toch lang niet zo mooi als die van meentje hoor :thumb:

@pucca, ik heb ook gewoon onder en bovenwarmte gebruikt.
Met hete lucht zal het misschien te snel gaan of te veel uitdrogen
Het is een kwestie van proberen.

De volgende keer ga ik amandelschaafsel gebruiken wat ik dan eerst een beetje ga roosteren. Daardoor wordt de amandelsmaak sterker benadrukt. Misschien is het dan ineens niet meer bruikbaar voor de macarons maar dat merk ik dan vanzelf wel.
Wie niet waagt die niet wint!

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

153

Re: [HOW TO] Macarons

Hoi hoi hoi iedereen,

het doet me enorm véél deugd om te lezen dat jullie volop macarons aan het bakken zijn  :Y  Super!  Ik ga mijn best doen om zeker deze week nog al de vragen te beantwoorden, maar heb het momenteel super super druk met een tv programma de meesterbakker  :D  Maar zal zeker proberen om een gaatje vrij te maken!  Oh ja en jullie macarons zien er toch wel super uit hoor  :Y

vele lieve groetjes,

Meentje

154

Re: [HOW TO] Macarons

Ja meentje, je hebt wat losgemaakt  :lol:   :lol:
Dat ze bij mij de eerste keer best goed gelukt zijn komt voor een groot deel door jouw uitstekende HowTo dus ook credits voor jou.

Ik ben wel benieuwd welke kleurstoffen jij nu gebruikt.
Met de wilton icing colors die ik gebruikt heb ging het bij roze en rood prima maar de blauwe werden toch echt meer groen al is dat op de foto's weer niet zo. De foto's zijn bij kunstlicht genomen dus dan kloppen de kleuren nooit zo.

Dat meesterbakker programma kijk je daar alleen naar of doe je er aan mee?

Groetjes,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

155

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb ze ook gemaakt!
Alleen had ik geen gelijke maten en waren ze iets te veel vervormd door het uitlopen maar geen scheuren ofzo.
Ik was wel dwars en de eerste lading trok ik zo kapot van mijn bakpapier... 2e lading even in de vriezer gehad en tadaaa die bleven heel!
Heb ze niet gevuld want het was even een testje voor komend weekend maareh ze smaakten ook zonder vulling heel erg lekker!

It's just a piece of cake

156

Re: [HOW TO] Macarons

Ik ben benieuwd! Poging 1 staat nu te drogen  :)

157

Re: [HOW TO] Macarons

En ik ben benieuwd of Robines 1e poging een beetje gelukt is.
Net gele kleurstof binnengekomen, vandaag even eiwit apart zetten en misschien dan morgen gele paasmacarons maken.

Groetjes,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

158

Re: [HOW TO] Macarons

super recept!

:mijn 2e x macrons, en heerlijk dat ze zijn, met lekkere witte chocolade eiwit botercreme!
http://4.bp.blogspot.com/-CQf22Htq-_U/T37vRk9m8FI/AAAAAAAAAV8/mIn0n8v8tHo/s320/IMG_5697.JPG
http://4.bp.blogspot.com/-sTCqiFQNDlc/T37vUFtUKQI/AAAAAAAAAWE/YZ0L2mCkDKc/s320/IMG_5695.JPG

formaat zal ik nog mee moeten oefen, maar heerlijk omhoog gekomen..

MMM :thumb:  :P

Voor de leukste workshop in Venlo, de lekkerste taarten en al uw supplies, www.cakemama.nl

159

Re: [HOW TO] Macarons

Mijn 3e lading is mislukt
Ik was ze net aan het opspuiten toen ik weg moest voor mijn werk
Ik dacht anderhalf uur later wel terug te zijn maar het werden er 3
Bovendien was het beslag te dun geworden en het bakpapier niet vlak genoeg (laatste stuk van de rol)
Het beslag was te dun gewrden door het gebruik van dusting color i.p.v. Icing color kleurstof
Om de dusting color er goed door te mengen moest ik langer mengen dan met icing color waardoor het dus te dun werd
De macarons kwamen niet ver genoeg en gelijkmatig omhoog en waren veel droger dan de vorige keer
Misschien voortaan direct bij het mengen van eiwit en amandel-suiker mengsel toevoegen
Ik had nog een klein deel beslag apart gehouden die gekleurd met iing color en in een spuitzak gedaan
Misschien lukt het daarmee morgen nog wel.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

160

Re: [HOW TO] Macarons

John, ik doe de kleurstof er al in als ik het laatste deel suiker door het eiwit mix. Vast niet zoals het hoort, maar het werkt bij mij prima.

161

Re: [HOW TO] Macarons

Jaaaa bij mij is het gisteren ook prima gelukt!
Heb al een show-topic aangemaakt maar hier toch ook nog even een fotootje:

http://3.media.hyves-static.net/1485392554/6/xjaT/0/img1485392554.jpeg
Gevuld met Botercreme 1:1 met daardoor Patidess Mango

Heb het eiwit niet bewerkt of "oud" laten worden trouwens, gewoon zo uit de koelkast en dat werkt ook gewoon prima hoor.
Tegen de luchtbellen haal ik er trouwens wel eventjes een satéprikker doorheen om de grootste bellen weg te werken.
Verder gooi ik mijn kleurstof (Americolor) op het geklopte eiwit en daarop de het amandel/suiker-mengsel. Zo gaat de kleur er al door tegelijk met de andere ingrediënten en moet ik daarvoor niet extra geen mengen. Bij mijn eerste poging deed ik dat niet en vond ik het snel te dun worden.
Verder gooi ik ze dus standaard even een paar minuutjes in de vriezer zodat ik ze echt mooi van het bakpapier af krijg.
Maarrrrr ik was dus gisteren een bakblik vergeten uit de vriezer te halen, kwam ik vanmorgen achter... Dat kan opzich niet zoveel kwaad maar ik had wel het idee dat deze macarons een stuk sneller breken want bij het vullen duwde ik deze vrij snel kapot en dat gebeurde bij de rest niet.

@ Meentje, bedankt voor je super goede howto want ik geloof dat ik een nieuwe liefde hierin heb gevonden :-)

It's just a piece of cake

162 Laatst bewerkt door JPS (08-04-2012 11:53)

Re: [HOW TO] Macarons

Die zijn heel mooi gelukt ellen :thumb:
Bedankt voor je tips daar leten de anderen ook weer van.
De sateprikker gebruik ik ook om de belletjes lek te prikken.

Groetjes,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

163

Re: [HOW TO] Macarons

Hey hey bij mij loopt t beslag uit? Wat doe ik verkeerd! Ik doe precies dat hoeveelheid :s

164

Re: [HOW TO] Macarons

Waarschijnlijk te lang het mengsel van amandelmeel en poedersuiker door de eieren gemengd.

165

Re: [HOW TO] Macarons

Of de eiwitten niet stijf genoeg geklopt?

(Dat was bij mijn eerste poging het geval, vandaar.... ;))

166

Re: [HOW TO] Macarons

Ook blijven ze plakken aan de bakpapier

167

Re: [HOW TO] Macarons

Ik klopze met de kenwood misschien ff proberen met de handmixer

168

Re: [HOW TO] Macarons

De eieren met de mixer (Kenwood) opkloppen maar het amandelmeel en de poedersuiker en door heen scheppen!!

169

Re: [HOW TO] Macarons

heleena schreef:

De eieren met de mixer (Kenwood) opkloppen maar het amandelmeel en de poedersuiker en door heen scheppen!!

Ik zou zeggen er doorheen spatelen...... (zo'n 'detail' kan maar nét het verschil maken :o)...... ;)

170

Re: [HOW TO] Macarons

Hum ...voor mij is dus spatelen en scheppen gelijk...maar inderdaad heel voorzichtig want je hoe langer je spatelt of schept  ;) ..je ziet het dan onder je handen dunner worden en dat moet dus niet.

171

Re: [HOW TO] Macarons

Datdoe ik ik klop enkel de eiwit op met de kenwood.

Ook zijn ze best leeg van binnen is dat normaal.

172

Re: [HOW TO] Macarons

heleena schreef:

Hum ...voor mij is dus spatelen en scheppen gelijk...maar inderdaad heel voorzichtig want je hoe langer je spatelt of schept  ;) ..je ziet het dan onder je handen dunner worden en dat moet dus niet.

Daarom: als ik spátel weet ik dat het voorzichtig moet, als ik schep let ik daar (iets) minder op....  :lol:

173

Re: [HOW TO] Macarons

Ik schep dan ook met een kleine lepel.  O-)

174

Re: [HOW TO] Macarons

Dit waren ze de minpuntjes waren dus ; Ze lopen uit en ze zijn leeg/hol van binnen??http://i43.tinypic.com/28pdv4.jpg

175 Laatst bewerkt door heleena (10-04-2012 20:39)

Re: [HOW TO] Macarons

Tja..hoe leeg of hoe hol want het zijn  een soort van brosse koekjes.

Zijn ze wel lekker??  ;)