276

Re: [HOW TO] Macarons

axhanneke schreef:
Sandra Roelofs schreef:
djehr schreef:

Vandaag ook een eerste poging gedaan.
Het zag er allemaal veelbelovend uit...maar uiteindelijk waren ze helemaal hol van binnen. En vond ze toch wel erg taai...
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/c100.0.403.403/p403x403/319374_466327223387233_1261692700_n.jpg

Wat voor ballast gebruik je daar? Speciaal voor macarons??

Deze had ik gister nog in mijn handen bij de Makro, maar vond het toch wel duur, iets van 28 euro geloof ik, er zat ook nog een apparaatje bij om het deeg te spuiten.

Dankjewel!

277

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb ze gisteren gemaakt en ze zijn heerlijk gelukt.

http://www.fotosuploaden.nl/afbeeldingen/1343904537.jpg

278

Re: [HOW TO] Macarons

:s  1e poging te dik gehouden, 2e poging te lang gespateld dus te dun..

Poging 3 staat nu in de oven, dikte leek mij prima, vloeide niet te veel uit.. maar nu halverwege de baktijd zijn ze scheef?!?! :s

Iemand enig idee hoe dit kan??

279

Re: [HOW TO] Macarons

Oven of droogplek niet waterpas?
Ongelijke temperatuurverdeling in oven, bij voorkeur geen hetelucht gebruiken. Onder plus bovenwarmte geeft hier betere resultaten.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

280

Re: [HOW TO] Macarons

Bedankt voor de reactie!

ik heb geen hetelucht gebruikt.. misschien niet waterpas inderdaad......Dat ga ik straks eens even nakijken...

vanavond of morgen poging 4!!

Re: [HOW TO] Macarons

Vandaag voor de eerste keer macarons gemaakt. En zie hier het resultaat. Ze zijn erg lekker (gevuld met citroencreme) en zijn volgens mij ook goed gelukt :)

http://paulasbakery.webklik.nl/user_files/2012_06/399244/photos/f9fcf127b8fbb586a3ba1ff510830de6.jpg
Groetjes Paula

282

Re: [HOW TO] Macarons

Zien er goed uit! ook gewoon met dit recept? waar heb je ze mee gekleurd?

283

Re: [HOW TO] Macarons

JPS schreef:

Oven of droogplek niet waterpas?
Ongelijke temperatuurverdeling in oven, bij voorkeur geen hetelucht gebruiken. Onder plus bovenwarmte geeft hier betere resultaten.

Gr,
John

De waterpas er bij gepakt, maar de oven is waterpas.. aanrecht (droogplaats) ook...

Misschien heb ik ze te lang laten drogen.. velletje was echt stevig zeg maar...?

Re: [HOW TO] Macarons

san 1981 schreef:

Zien er goed uit! ook gewoon met dit recept? waar heb je ze mee gekleurd?

Ja ook gewoon met dit recept.
Heb ze gekleurd met een klein beetje claret van sugarflair. Is een pasta, en eigenlijk een beetje paarsachtig, maar valt dus roze uit.

285

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb de kleurgels van wilton en americolor, dat is een gel.. is dat dezelfde substantie als de pasta van sugarflair? of is de gel te dun hiervoor?? Wil vanavond nog een poging wagen, maar ben bang om het weer te verpesten :o


Die van jou zien er echt goed uit!!

Re: [HOW TO] Macarons

san 1981 schreef:

Ik heb de kleurgels van wilton en americolor, dat is een gel.. is dat dezelfde substantie als de pasta van sugarflair? of is de gel te dun hiervoor?? Wil vanavond nog een poging wagen, maar ben bang om het weer te verpesten :o


Die van jou zien er echt goed uit!!

Thanx :) Volgens mij is het redelijk het zelfde. Ik heb het halve recept nu gemaakt dus ik zou gewoon zeggen, probeer het uit!
Ik vind alleen vaak de kleuren van Sugarflair mooier dan die van Wilton. Die van Americolor ken ik niet dus daar kan ik ook verder niks van zeggen.

287

Re: [HOW TO] Macarons

@san,
Als de boel waterpas is kan het inderdaad ook te lang drogen zijn geweest.
Ik heb ooit eens 2 platen tegelijk opgespoten en na het voordrogen plaat voor plaat gebakken,bij  de tweede plaat kwamen er toen ook ineens veel macarons scheef omhoog.
Het kan ook nog komen door een te lage temperatuur, de aangegeven temperatuur op de thermostaatknop of display klopt ook lang niet altijd.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

288

Re: [HOW TO] Macarons

Paula, wilton vind ik vaak ook wat flets van kleur, van americolor heb ik de electric kleuren, en die zijn lekker fel!! Vanavond of morgen doe ik een nieuwe poging.

JPS, dan gok ik inderdaad op een te lange droogtijd, mijn oven is juist heter dan de thermostaatknop aangeeft, dus daar hou ik rekening mee...

op naar poging 4 :D

289

Re: [HOW TO] Macarons

Poging 4 net uit de oven gehaald, en ik denk dat ik het "probleem' gevonden heb!  Mijn bakplaat loopt niet recht, dus daarom bakte ik ze op een rooster met bakpapier, maar blijkbaar is dat niet stabiel genoeg, het bakpapier bolt vaak toch iets op het rooster, en het beslag loop toch iets uit in de holletjes..

Nu had ik een gedeelte op een bakplaatje van een springvorm gedaan, en die zijn perfect gelukt! het gedeelte op het rooster is weer scheef omhoog gekomen.. Op zoek naar een wat groter plat bakplaatje dus!

De aanhouder wint :)

290

Re: [HOW TO] Macarons

@san,

Dus toch min of meer een waterpas probleem. De bakplaat moet echt waterpas zijn en uiteraard vlak. Denk nu dat daar bij mij ook het probleem zat.
Net gekeken en nu blijkt dat mijn 2e bakplaat die ik zelden gebruik ook niet helemaal waterpas ligt op het rooster.
Zo zie je maar hoe leerzaam dit forum is.

Suc6 met de volgende lading macarons,

John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

291

Re: [HOW TO] Macarons

Inderdaad, toch een waterpasprobleem :Y

Op naar de volgende lading :D

292

Re: [HOW TO] Macarons

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/c0.0.403.403/p403x403/625473_269879253121116_1285805822_n.jpg

sorry, slechte foto met mobiel en zonder daglicht... maar daar was het gister een beetje te laat voor :+

hmmm zie nu ook dat er een gedeelte van de foto weg valt.. maar ja, het idee is duidelijk toch :)

Re: [HOW TO] Macarons

Wat betreft het kleuren, ik gooi er tegenwoordig edible silk range kleuren van Rainbow Dust doorheen, dat is poeder, werkt best goed!

294

Re: [HOW TO] Macarons

zingenopkrukken schreef:

Wat betreft het kleuren, ik gooi er tegenwoordig edible silk range kleuren van Rainbow Dust doorheen, dat is poeder, werkt best goed!

Die gebruik ik inderdaad ook. Die geven een schitterende kleur. Ik gebruik een ander recept dan meentje(italiaanse meringue) maar die poeders geven echt felle kleuren:

http://img577.imageshack.us/img577/6079/img1867p.jpg

295

Re: [HOW TO] Macarons

Ok, volgende keer ga ik de poeders eens proberen, bedankt voor de tip :)

296

Re: [HOW TO] Macarons

Ja ja ook ik ben door dit topic een poging aan het wagen. Ze staan ..euh...liggen nu te drogen :) Spannenddddddd

297

Re: [HOW TO] Macarons

Best aardig gelukt voor de eerste keer ! Wat wel erg opvalt is dat tijdens het bakken de onderkant naar buiten is 'gevloeid' (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven..) en de bovenkant mooi rond , glazend is.

Heeft iedereen dat?

Zo ja, hoe halen jullie dat randje er dan weer af om het strak te krijgen?

Zo nee, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Ik heb er uiteraard al eentje geproefd en GRUWELIJKKK LEKKER is de enige benaming die ik eraan kan geven....

298 Laatst bewerkt door Bonz (10-08-2012 15:54)

Re: [HOW TO] Macarons

Ik ga gewoon vrolijk door met tegen mijzelf praten    ;)

Bij deze weer een (redelijk) geslaagde macaron-baksel ! Vulling: witte-choco-frambozen-creme !

http://i49.tinypic.com/k9usqq.jpg

*werd mede mogelijk gemaakt door Meentje*

299

Re: [HOW TO] Macarons

Zien er goed uit en de smaak lijkt me heerlijk dit weekend ook maar eens een poging wagen. Witte chocolade frambozencreme wat moet ik me daar bij voorstellen? Lijkt mer heerlijk!

Groetjes P@trici@

300

Re: [HOW TO] Macarons

Bonz schreef:

Ik ga gewoon vrolijk door met tegen mijzelf praten    ;)

:lol:  :lol:  :lol:

Ik zou trouwens de macarons nog iets langer laten drogen. Ik denk dat het uitvloeien dan ook wat minder wordt.