1 Laatst bewerkt door 19fiona87 (18-11-2011 16:13)

Onderwerp: botercreme

hallo,

ik heb een vraagje ik heb net de cake/taart in de oven staan,kan ik nu vast de botercreme maken of moet ik die pas maken op het moment dat ik ga afstrijken.??en kan ik door de botercreme ook aardbijenjam doen om er aardbeiencreme van te maken of niet????

2

Re: botercreme

Die kun je nu alvast maken, maar wel buiten de koelkast houden anders wordt het te hard. Ik maak heel vaak grote porties botercreme en die bewaar ik dan porties, wanneer ik het dan nodig heb dan haal ik het uit de koelkast ongeveer twee uur voordat ik ga afsmeren :)

3

en kan ik er ook aardbeienjam doorheen doen???

4

Door de botercreme? Ik zou het niet doen, want anders smelt je fondant/marsepein. In jam zit namelijk vocht en dit gaat niet samen met fondant en marsepein. Botercreme maak je altijd 1:1, dus 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. Sommige smeren af met de botercrememix, maar dat is bij mij uitgelopen op een fiasco!!!

5

ok dan doe ik het maar niet hihi dankjewel

word btw me eerste taartje:D

6

Joh, komt helemaal goed :thumb:  :thumb:  :thumb: Bekijk anders ook even het topic die is geopend vandaag met je eerste taart en je toppertaart, dan krijg je vanzelf zelfvertrouwen :lol:  :lol:

7

Ik smeer de taart ook altijd af met botercreme of chocolate fudge.  Tip: als je van die saroma toetjes de poeder bijvoegt bij de boter, kun je dit ook als vulling gebruiken. Aangezien je aardbeiencreme zou willen voor het afsmeren.