1

Onderwerp: recept pepernotenroom

ik heb zo'n zin om een flinke sinterklaastaart te bakken, en her en der lees ik over pepernotenroom..., mjammie, wat klinkt dát lekker!!  :9  Alleen kan ik nergens een recept vinden :s . Ik kan natuurlijk zelf wat proberen met slagroom en verkuirmelde pepernoten o.i.d. Maar misschien heeft iemand een goed recept liggen???

2

Re: recept pepernotenroom

als ik t zo lees denk ik dat ze gewoon verkruimelde pepernoten aan een botercreme hebben toegevoegd...

3

zo heb ik het laatst wel gedaan, speculaasjes helemaal fijn gemalen en dit door de room gemixt. Ik heb het gemaakt met een laagje schuddebuikjes, daarover wat witte chocolade en dan de speculaasroom :P  :P  :P ....heerlijk

groetjes karin

Ik lees graag mee en nog een extra vraag:
Blijft het kruim nog cruncy in de botercreme, zeker als je hem een dag vantevoren maakt? Ben daar erg benieuwd naar. Hoor graag jullie ervaringen.
Ik maak nu meestal MBC, maakt dat nog uit voor de crunchfactor?
Anders kun je ook gewoon kiezen voor speculaaskruiden.

5

ik vermoed dat het kruim zacht wordt.. dat wordt t immers altijd als t met vloeistof in contact komt ( denk maar aan een perpernoot in je mond)

6

sweet978 schreef:

als ik t zo lees denk ik dat ze gewoon verkruimelde pepernoten aan een botercreme hebben toegevoegd...

Ja, zo heb ik het vorig jaar ook gedaan  :9   :9   :9
Heb toen ook een taartje voor een vriendin ermee gevuld en die vroeg een paar weken geleden al dat ze weer zo'n lekker taartje als vorig jaar wilt, omdat er zo'n lekkere vulling in zat!
Ookal wordt het iets zachter, het heeft wel meer byte dan bc met speculaaskruiden.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

7

bedankt voor jullie reacties. Vanavond lekker aan de slag met pepernoten en bc!

8

Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nog een leek op het gebied van taarten maken. Een workshop gehad, en nu wil ik met sinterklaas een taart gaan maken. Ik lees hier over een vulling met speculaas. Lijkt me erg lekker.
Maar ik heb begrepen dat je in een taart vaak meerdere vullingen combineert.
Is het hier dan ook zo dat er nog iets anders in komt, of zit er in alle lagen van de taart schuddebuikjes, witte chocola en daaroverheen de room (van botercreme en speculaasjes??)? Misschien wel een domme vraag..haha.. maar goed, hier zitten de experts... :) Mijn vraag is eigenlijk: Hoe ziet de verdeling eruit als ik 2 lagen in de taart heb die gevuld moeten worden?
Ik ben benieuwd naar de reacties....
Groetjes,
Bakker81

Hier mijn tip voor de andere laagjes voor een sinterklaasvulling:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=172474

Als je afsmeert met speculaasjes-bc of pepernoten-bc moet je ze wel redelijk fijnmalen, anders kan je niet strak afsmeren. Spreekt misschien voor zich..