1

Onderwerp: Enige wat ik mis: botercreme!

Hallo dames,
Voor 28 november ga ik zelf taart maken dus nog 10 dagen kan ik eindelijk beginnen, als het goed is heb ik nu alles thuis behalve botercreme en dat heb ik nodig om taart daarme af te smeren zodat fondant dus niet gaat smelten en om fondant op elkaar te kunnen plakken maar waar is botercreme te koop? Kan het misschien ook zonder botercreme? Ik heb voor een makkelijke vulling gekozen: banketbakkersroom en kant en klare vlaaivulling pot van hak.. En nog een vraagje over biscuit: maken jullie die gewoon helemaal zelf of is het beter een biscuitmix pakket te kopen? Alvast bedankt..

2 Laatst bewerkt door Leef! (17-11-2011 13:06)

Re: Enige wat ik mis: botercreme!

Oeps. Wiebelige vingertjes!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3 Laatst bewerkt door Leef! (17-11-2011 13:06)

Kijk eventjes bij de recepten hier links. Daar vind je botercreme recepten. Je kan ook een mix van bijv. funcakes kopen. En botercreme kan je gebruiken om af te smeren (en vullen afhankelijk van het recept), maar ik zou er niet mee vastplakken. Dat kan beter met water, icing of lijm.

En ik maak m'n biscuit zelf. Ook hier, zie de recepten. :)

Succes!

PS. Je kan ook afsmeren met Ganache. (Zie recepten of youtube: inspired by michelle)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Biscuit maak ik altijd van een mix. lekker makkelijk en erg lekker.

Botercreme om af te smeren maak je van 1 deel roomboter gemixt (zeker wel 10 min.) en 1 deel poedersuiker.

Je kan ook afsmeren van verwarmde en door een zeef gehaalde abrokozenjam, maar dan krijg je niet een strakke laag.
Het kan ook met ganache (kan je vinden links bij recepten)
En met chocopasta en zo vast nog wel meer dingen.

Succes er mee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ik weet niet waar je woont?? maar ik zou idd botercreme van de mix maken. Dat kan je natuurlijk in de shop kopen, maar ook bij taartwinkels in je buurt. Gisteren bij onze intratuin kwam ik erachter dat zij ook ineens zakken botercreme ed verkopen. Misschien heb je die in de buurt? op infotaartje.nl staat een lijstje van winkels in jouw provincie. Inmiddels zijn er misschien meer, maar hier kan je vast wel wat mee. Maak voor de botercreme gewoon 1 portie zoals op de verpakking, dan heb je echt wel genoeg voor een taart.

succes