1

Onderwerp: cupcakes: ook biscuitmix??

hallo,

ik heb al 2x cupcakes gemaakt, niet echt gelukt moet ik zeggen, maar ik gebruikte wel mix voor biscuit.
ik heb ergens hier gelezen dat het cakemix moet zijn, is dat echt zo?
is het gebruik van biscuitmix gedoemd te mislukken?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

2

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

Hallo Catherine

Ik gebruik voor cupcakes inderdaad gewoon een cakemix, hetzij uit een pak (is hier het meest eenvoudig in een supermarkt te krijgen) of gewoon zelf gemaakt volgens een recept voor cake. Je zou ook muffinmix kunnen gebruiken. Mix voor biscuit leent zich idd minder voor cupcakes, de baktijden zijn ook voor een ronde vorm van 26 cm en dat is toch anders als dat je kleine vormpjes wilt maken. Daarbij is de taart lekker ómdat je hem vult met iets, anders is het een droge taart hoor. Cupcakes zijn ook niet echt te vullen met iets, dus dan smaken ze al snel te droog.

Gewoon de biscuitmix voor taarten gebruiken en een cakemengsel (dus m

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

Hee, en bedankt namens mij!!! Ik moet voor vrijdag cupcakes maken en ik ben zo enthousiast over de biscuitmix, dat ik serieus erover dacht of ik die cupcakes er van zou maken of toch mijn ouwe beproefde recept. Dat laatste gaat het dus worden :D

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

Hai Catherine,
kijk ook eens bij de recepten in het forum, Lara heeft daar heerlijke cupcakes in staan, i heb die bananen muffins gemaakt, jummie. :)

5

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

ik ga er direct aan beginnen!

normaal begin ik vanavond aan de verjaardagstaart van mijn dochter, maar vanmiddag komen mijn schoonouders babysitten en die vroegen al of er nog taart was.
die van maandag is alweer op, dus zal ik nu maar eens die muffins proberen.

groetjes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

ze zijn klaar! heb er chocoladestukjes in gegooid, die kleefden wel erg aan het papiertje.

misschien niet lang genoeg gewacht tot  ze afgekoeld waren?
ik ben toch altijd zo ongeduldig en wil proeven!

wel lekker hoor, goeie tip was dat!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

nog vraagje ivm cupcakes:

snijden jullie de bovenkant er af?
worden ze getrempeerd?
gebruiken jullie hier ook botercr

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Re: cupcakes: ook biscuitmix??

Als mijn cupcakes bol zijn laat ik ze ondersteboven afkoelen. Verder doe ik er niets mee behalve de bovenkant versieren. En dat kan natuurlijk met van alles. (Botercreme, icing, marsepein, fondant, enz.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.