1

Onderwerp: Wat moet er tussen de taarten om te stapelen.

Hallo allemaal.

Wat moet ik gebruiken als ik twee taarten op elkaar wil zetten.
Ik bedoel wat er tussen moet.

Liefs Globje :o

2

Re: Wat moet er tussen de taarten om te stapelen.

Hoi Globje,

deze rubriek is echt alleen voor het showen van gemaakte taarten.
Wanneer je de zoekfunctie gebruikt van dit forum, en zoekt op stapelen of dowels, dan vind je heeeeel veel antwoorden.  ;)

Groetjes Daniëlle

3

er kan heel veel en je moet zoeken wat voor jou prettig werkt!

- chocosticks
- plastic dowels
- houten dowels
- elektra buis
- sateprikkers
- bamboestokjes
- rietjes
en er zijn vast nog een paar voorbeelden

ik gebruik zelf bij kleine stapels sateprikkers of chocosticks (afhankelijk van de vulling)

en bij grote stapels een combinatie van elektrabuis met houten dowels

N-Joy Cakes

[move]--> TD algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

NiQ schreef:

- chocosticks
- plastic dowels
- houten dowels
- elektra buis
- sateprikkers
- bamboestokjes
- rietjes

ik gebruik zelf bij kleine stapels sateprikkers of chocosticks (afhankelijk van de vulling)

Niet alleen was dit de vraag niet (wat gaat er tussen) maar ik kan niet anders dan concluderen dat een aantal van de items die jij opnoemt zijn of niet geschikt i v m de constructie (sateprikkers?? die zijn veel te dun) of totaal niet geschikt om in voedsel te verwerken (elektra buis?)

Om te dowelen kun je het beste de houten dowels of bij zwaardere constructies de kunststof dowels van Wilton gebruiken (zie webshop) Ik wil bij hele kleine stapeltjes (10 a 15 cm bovenste taartje) nog wel eens rietjes gebruiken maar zie toch wel eens wat verschuivingen..

Je vroeg wat er tussen de taarten gaat, bij kleine stapeltjes gebruik ik een dubbel vetvrij karton, en bij wat grotere (vanaf zo'n 18 cm bovenste taartje) een steviger cakeboard (4mm) Vetvrij karton bij de wat grotere stapels zijn niet zo stabiel, daarom dan wat stevigers.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Goede morgen Danielle.

Sorrie dat ik het verkeerd doe ik heb veel problemen met begrijpend lezen.
Maar zal beter mijn best doen en hoop dat ik het in het vervolg beter doe want dit is al de 2e keer he.

7

Bommeltje schreef:
NiQ schreef:

- chocosticks
- plastic dowels
- houten dowels
- elektra buis
- sateprikkers
- bamboestokjes
- rietjes

Niet alleen was dit de vraag niet (wat gaat er tussen) maar ik kan niet anders dan concluderen dat een aantal van de items die jij opnoemt zijn of niet geschikt i v m de constructie (sateprikkers?? die zijn veel te dun) of totaal niet geschikt om in voedsel te verwerken (elektra buis?)

Om te dowelen kun je het beste de houten dowels of bij zwaardere constructies de kunststof dowels van Wilton gebruiken (zie webshop) Ik wil bij hele kleine stapeltjes (10 a 15 cm bovenste taartje) nog wel eens rietjes gebruiken maar zie toch wel eens wat verschuivingen..

Je vroeg wat er tussen de taarten gaat, bij kleine stapeltjes gebruik ik een dubbel vetvrij karton, en bij wat grotere (vanaf zo'n 18 cm bovenste taartje) een steviger cakeboard (4mm) Vetvrij karton bij de wat grotere stapels zijn niet zo stabiel, daarom dan wat stevigers.

gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen manier.
dit werkt voor mij!

en zou niet weten waarom electra buis niet, plastic dowel (die zijn minder stevig) kunnen toch ook....

N-Joy Cakes