1

Onderwerp: leopard print! HELP

Dag lieve taartbakkers,

Ik heb besloten het mezelf vandaag weer eens lekker moeilijk te maken en daarom een panter print effect te maken.
net zoals bij little diva merk!
Zouden jullie tips voor me hebben hoe ik dat kan maken?
evt een how to of ergens ooit een goed filmpje gezien? zou helemaal geweldig zijn?
Ennuh ik ga hem vanmiddag maken hahahaha dus tips voor die tijd??? SUPER.
Thx allemaal groetjes uit brabant.

2

Re: leopard print! HELP

Staat hiernaast bij de how to's...

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=46678

3

Deze how-to werkt idd prima!

Als ik nog een tip mag geven (ik spreek uit ervaring), als je dit wil gaan uitrollen om een grote taart te bekleden, en je wil een echt luipaard-effect, moet je heel veel kleine rolletjes maken, en bij het "puzzelen" afwisselen met rolletjes die alleen uit de achtergrond kleur bestaan.
Het vraagt best wat oefening...

Want anders krijg je van die megagrote luipaardvlekken, en dan valt het effect helemaal weg.

Wat ik ook al gezien heb, is dat het luipaardeffect gewoon geschilderd wordt op de taart. Minder mooi, maar wel beter te controleren.

Veel succes ermee!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

super bedankt jullie ik ga meteen kijken!
Ps die taart is voor vrijdag dan kan ik hem toch best vandaag maken? dan is hij vrijdag toch nog wel goed te eten?
groetjes

5

boschkoekje schreef:

Ps die taart is voor vrijdag dan kan ik hem toch best vandaag maken? dan is hij vrijdag toch nog wel goed te eten?
groetjes

Hangt af van je vullingen, natuurlijk...
Zeker koel bewaren als er bederfelijke vullingen in de taart gaan. Slagroomvullingen zou ik zeker niet langer dan 2 dagen houden in de koelkast.
Maar dit is een heel andere vraag en daar zijn al heel veel antwoorden op gekomen in andere topics. Best eens de zoekfunctie gebruiken, en de stickies lezen... Heel veel info terug te vinden  :thumb:

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com