1

Onderwerp: Vullen van de sligro-bolletjes

Ik had mijn sligro-bolletjes willen inwijden met kerst door er (halve) kerstballen van te maken maar dat is niet gelukt.
Ik had de bolletjes voor 2/3 gevuld (recept gebruikt van Nigella) maar zo kwamen ze dus ook uit de oven :s (2/3 bolletjes bedoel ik). Ik gebruik het recept ook altijd voor mijn cupcakes en dat gaat eigenlijk altijd goed. Ze waren nog wel eetbaar hoor (de kinderen hebben er van gesmuld :D), maar niet de moeite waard van het versieren.

Wat heb ik nu dan verkeerd gedaan? Had ik ze helemaal moeten vullen (tot aan de rand) of een ander recept moeten gebruiken?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Vullen van de sligro-bolletjes

Ik doe ze best wel vol. Meer dan 2/3 in ieder geval. Maar ik bak ze met biscuit (kapsel) en niet met cake. En áls ik ze met cake bak dan gebruik ik niet het recept van Nigella (ik ben denk ik hier op het forum de eige die dat niet lekker vind :D ) maar "gewoon" cakemeel van Koopmans. Die is heerlijk en mislukt nooit.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Maar als je ze van biscuit bakt, vul je ze dan ook? Dat lijkt me dan wel zo lekker toch? Ik heb geloof ik nog wel gewone cakemeel staan, dan probeer ik het daar een keer mee (en dan wat voller). Bedankt!

www.detaartentantes.nl

4

Sigrid schreef:

Maar als je ze van biscuit bakt, vul je ze dan ook? Dat lijkt me dan wel zo lekker toch? Ik heb geloof ik nog wel gewone cakemeel staan, dan probeer ik het daar een keer mee (en dan wat voller). Bedankt!

Hoi Sigrid, ik vul ze met het bananenbeslag van Nigella (staat bij mijn recepten bij Cupcakes en Muffins), ze hebben dan een superlekkere smaak van zichzelf, je kunt ze dan nog insmeren met abrikozenjam of een chocopasta (wit of donker), heerlijk ;)

Voor de biscuit kun je ze gewoon bakken en daarna vullen, gaatje erin maken met een spuitmond en die dan gelijk met jam of room of cr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Ik vul ze ook, maar dan niet op de moeilijke manier (gaatje maken), maar heel simpel en ouderwets: doorsnijden :D
Het lijkt wel een taartje :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Carin schreef:

En áls ik ze met cake bak dan gebruik ik niet het recept van Nigella (ik ben denk ik hier op het forum de eige die dat niet lekker vind :D ) maar "gewoon" cakemeel van Koopmans. Die is heerlijk en mislukt nooit.

Ik vind het recept van Nigella inderdaad wel lekker!!!
Wat ik wel met je eens ben is dat koekjes recept van Peggy Porchen, uuhl, het deeg is vies (resulteert wel in meer koekjes! :)). De koekjes gaan wel (ik eet ze wel op hoor :D) maar ik maak met m'n eigen recept lekkerdere. En ik ben niet vergeten er vanille aan toe te voegen!

Mijn website: Presentaart

7

Hee, bedankt voor jullie reacties nog! Lara, ik zal je recept eens proberen (als mijn man het hoort moet ik direct nog aan de slag ;), hij is gek op alles waar banaan in zit). Als ik ze van biscuit maak zal ik denk ik toch ook voor Carin's manier gaan, wel zo makkelijk :).
En Mascha, ik gebruik jouw recept ook voor mijn koekjes, die zijn inderdaad heerlijk (wel een beetje hard, maar dat hoort denk ik zo).

www.detaartentantes.nl