1

Onderwerp: 3D cake of biscuit

Maak je een 3D taart ook wel eens van biscuit of is het altijd van cake. De 3D taarten die ik heb gemaakt zijn van cake. Vroeg me nu al of t zou lukken met biscuit en hoe de ervaringen van anderen zijn

bedankt alvast

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: 3D cake of biscuit

Het voordeel van cake is dat het veel makkelijker in vorm te snijden is dan biscuit. Biscuit is vaak toch niet stevig genoeg en te luchtig waardoor je de vorm er niet zo makkelijk in krijgt. Dus qua gemak zou ik altijd cake boven biscuit verkiezen. Een wave doe ik trouwens wel met biscuit...

Vind je cake te zwaar dat je liever biscuit gebruikt of is er een andere reden?

Ik vind namelijk opa's cake van Suikertaartjes-suuz een perfecte cake. niet te zwaar maar wel makkelijk te snijden...

3

Ik doe 3D ook wel met biscuit. Maar het ligt eraan of ik heel veel moet snijden. Maar ook aan hoe smal je stukjes moet snijden.
Bij simpele vormen kan je ook biscuit gebruiken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

djehr schreef:

Vind je cake te zwaar dat je liever biscuit gebruikt of is er een andere reden?

Ik vind namelijk opa's cake van Suikertaartjes-suuz een perfecte cake. niet te zwaar maar wel makkelijk te snijden...

het gaat om een cijfer 4, die wilde ik wel van biscuit maken omdat het repen zijn waar ik normaal ook gebakjes van snijd.

Was nog in dubio over een sinterklaas boot, maar gezien de tijd wordt het misschien wel een zak van sinterklaas. De sinterklaas boot is voor een relatief klein gezelschap, dus ik dacht als ik dan cake neem wordt ie nog kleiner (omdat het machtiger is) en ik vind dat je er minder mee kunt qua vullen. Zowiezo een 3D vorm vullen vind ik niet handig, schuift alle kanten op.

Zal eens zoeken of ik opa's cake kan vinden.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl