1

Onderwerp: 20 virussen, 3 soorten fondant en een recalcitrante printer

Deze taart maakte ik voor de verjaardag van mijn zoon. Door cursus te laat begonnen. Omdat het voor onszelf was geen satin ice, maar fondant die ik nog had liggen. Was gelijk een vergelijkend warenonderzoek O-) Omdat ik rond beide taarten een printje wilde doen, maakte het eigenlijk ook niet uit. De onderste laag is marshmellowfondant.
dat kneedde makkelijk, maar scheurde een vouwde  :s  De bovenste laag was van funcakes. Dat kneedde moeilijker, maar scheurde minder maar kreeg haarscheurtjes langs de bovenste rand :( De gekleurde fondant was van regalice, behalve de trompet, die was van funcakes met gumpaste. Zwart is natuurlijk altijd erg zacht, maar dat ging vrij goed. Conclusie: Ik gebruik nooit meer iets anders dan satin ice!!! :Y
Om het muziekprintje te downloaden, moest ik eerst een programma downloaden, dan musictunes. Had ik nooit moeten doen, want in de haast heb ik niet goed opgelet en zijn er dus 20 virussen meegekomen :s  :grr:
Vervolgens vertikte de printer het, na veel tijdverlies (2 uur!!) had ik een printje. Dat was niet genoeg, dus moest ik de laatste 5 minuten iets anders bedenken, want die taart was echt niet netjes bekleed. Weer iets geleerd :rolleyes: Dus snel de laatste 2 restjes fondant doorelkaar gekneed en een soort vaandel gemaakt met een snel en slordig getekende notenbalk met noten en naam :s  Mijn dochter kwam thuis met de mededeling dat ze nog maar de helft van mijn gezicht zag, dus snel de sax erop, die scheurde natuurlijk en naar het ziekenhuis. Migraine accompagnee of hoe je dat ook maar schrijft. Toen ik thuis kwam zat de verjaardagsvisite er helemaal volledig :rolleyes:

Een lang verhaal maar hier komen toch de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LC6F7DI6.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-O3CUTZVG.jpg

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

2

Re: 20 virussen, 3 soorten fondant en een recalcitrante printer

mooie trompet!!

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

Leuke taart geworden ondanks alle tegenslag :thumb:
En hij ziet er goed uit de saxofoon  ;)

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

4

cupcakenl schreef:

mooie trompet!!

:lol:  :lol:  :lol:

Wat een toestand, hoop dat alles weer in orde is ?

Je taart is erg leuk, gefeliciteerd nog !

5

Dank jullie wel!

De sax was het enige waar ik wel een beetje tevreden over was, maar gelukkig waren het bijna allemaal leken, die het geweldig vonden. :D

De volgende keer moet ik meer tijd nemen voor een taart. (hoe vaak heb ik mij dat al voorgenomen  :think:  :o )

Gelukkig gaat het weer goed met mijn dochter. moet niet nodig zijn migraine op 14 jarige leeftijd :s Het is haar 2de aanval in 2 jaar. Dus hopen dat de frequentie niet toeneemt :Y

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi