1

Onderwerp: botercreme 1:1

Na heuleboel taarten afgesmeerd te hebben met de botercreme mix van funcakes,is mijn taart toch gaan smelten. Tijd om over te stappen dus....

Wat ik niet helemaal snap ( beetje dom,sorry ) is het verschil tussen wel de poeder van de mix, en het niet toevoegen van de mix. Zou je niet botercreme van de mix kunnen gebruiken zonder het water? Want bij 1.1 botercreme zit dat er toch ook niet bij?

Ik hoop dat iemand me begrijpt...  :o  :o  :o

2

Re: botercreme 1:1

Wat de mix betreft, kanik je niet helpen, nooit gebruikt.
Weet wel dat er bij 1 op 1 1 a 2 lepeltjes water bijgaan(tenminste, bij het recept wat ik ooit gekregen heb.
Weet niet of je hier wat aan hebt?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Nee bij de mix hoort echt water.

1 op 1 is poedersuiker met boter (geen water) en daar zou je eventueel een smaakstofje aan kunnen toevoegen.

Groetjes Natasja!

4

Ik maak 'm altijd met 250 gram ongezouten roomboter (even soepel mixen) en dan 250 gram gezeefde poedersuiker (of suikerbakkerspoeder) erbij. Goed door elkaar mixen en je hebt botercreme 1:1.

5 Laatst bewerkt door Deborah (14-11-2011 11:29)

Nou,gewoon proberen dan maar! Bedankt voor de antwoorden.

Oh, en moet je deze ook 8 tot 10 minuten mixen?

6

Ik mix altijd 10 miniuten. Laats had ik 250 gram roomboter, 250 gram margarine en 250 pedersuiker. Toen heb ik het een kwartier laten mixen. Op het laatste voeg ik er een smaakje aan toe.
Succes.

Groetjes van Sanni

7

Boter kun je het beste minstens 10 minuten mixen, dat komt de smeuïgheid en de smaak van de bc echt ten goede!
De mix zou ik niet zonder water toevoegen. (er staat niet voor niets dat je daar vloeistof aan toe moet voegen en als je die een uur laat staan wordt het ook echt een gel-achtige substantie, waaruit blijkt dat het dus heel veel vocht opneemt)

Ps. Heb je de mix met het water wel lang genoeg laten staan voordat je het aan de boter toe voegde?

1:1 werkt trouwens heel prettig om mee af te smeren, helemaal als je er ook nog een smaakje aan toevoegd.

Dat is toch een TAART waard!

8

De mix laat ik altijd minstens een uur in de koelkast,dus daar ligt het niet aan. Het ging eigenlijk altijd hoor,tot laatst dus...

Ik gebruik de mix al 2 jaar en nog nooit smeltende fondant gehad gelukkig! Alleen in de zomer als het warm en vochtig is. Nu vind ik 1:1 om af te smeren wel fijn alleen heel vies je heb toch korreltjes in je massa zitten. Vorige week op een workshop hadden ze deze maar om af te smeren was tie geweldig!

Groetjes P@trici@

10 Laatst bewerkt door Deborah (16-11-2011 11:36)

Ik heb hem net gemaakt,en geproefd.. Klopt het dat hij heel erg naar poedersuiker smaakt? Heb er wel een smaakte door heen gedaan.

En nog een vraag, ik denk net zal eens kijken hoe hard die geworden is,maar hij is best hard! Hard in de zin,van dat de marsepein niet plakt??

11

Iemand die het weet??Best spoed als ik opnieuw moet gaan bakken en botercreme moet maken. :(

12

Botercreme 1:1 wordt in de koelkast idd hard. Uit de koelkast even met een warm (palet)mes (niet nat, warm) nastrijken en dan plakt de marsepein er prima op!

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

13

Ontzettend bedankt!  :thumb: