1 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (11-11-2011 20:58)

Onderwerp: zelf gekleurde suiker maken

Misschien wisten jullie dit al lang maar voor diegenen (net als ik) die dit nog niet wisten:
Je kunt heel eenvoudig zelf gekleurde suiker maken:

Doe de hoeveelheid kristalsuiker die je nodig denkt te hebben in een stevige plastic zak, doe er met een prikkertje een beetje kleurstof bij (gewoon die om fondant te kleuren), zakje dicht doen en kneden en voila binnen een paar seconden heb je suiker in de kleur die jij wilt.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.

2

Re: zelf gekleurde suiker maken

thanx!

3

Dit heb ik laatst gedaan met kokos om koekiemonster te maken, het is echt een supermethode!!!Bedankt voor het delen :thumb:

4

Wat nog makkelijker is om het in een blender of keukenmachine te gooien. Dan verdeelt de kleur zich nog egaler.

En het gaat toch echt nog sneller  :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Voor grote hoeveelheden is de keukenmachine zeker een optie maar voor die 5 eetlepels die ik net gemaakt heb om cakepops in te dopen is dat wellicht wat overdreven ;-)

Om donkere kleuren te maken kun je beter rietsuiker gebruiken weet ik nu ook proefondervindelijk daar komt de kleur beter op uit.

6

Voor 5 eetlepels pak ik ook de blender. Maar hij staat bij mij op het aanrecht dus dat scheelt. Ik vind het altijd een crime om het met een zakje te doen. Maar dat is persoonlijk.
Blender daarna even omspoelen en klaar.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7 Laatst bewerkt door marieke84 (18-01-2012 21:00)

Dit is idd een erg handig truckje wat ik al vaak heb gebruikt.

Ik heb het ook beschreven op mijn blog en het ook een keer gebruikt voor donut-muffins.

Keukenmachine heb ik nog nooit geprobeerd dus die tip ga ik onthouden nu.

Groetjes

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

8

Leuk om te weten...ik wist het dus nog niet.....dank je wel voor deze tip.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery