1

Onderwerp: vulling -afwerklaag en letter vraag

Hoi allemaal ,

Ik heb afgelopen zondag mijn eerste taart gemaakt van fondant en zeer goed bevallen ook vond ik hem lekker, alleen sommige vonden de botercreme te zoet ,kan ik het ook doen met slagroom met zo'n zakje stijfsel erin (wat je in de supermarkt koopt ben effe naam kwijt)of kan ik beter jam halva jam doen .ik had de vulling simpel gehouden marcapone met 2 eetlepels jam ,ik zelf vond hem super heerlijk ook mijn oudste dochter want die is een zoete kou maar niet iedereen was het daarmee eens en omdat ik volgende week een barbie taart wil maken voor mijn jongste dochter en iedereen een beetje te vreden wil stellen .

Ik heb ook zo'n setje tappit letters gekocht heb daar ook mee geoefent maar dat lukt niet zo goed ,of ze blijven erin hangen of ze komen er half maar uit ,graag een goede tip hiervoor .

Mijn taart die ik heb gemaakt laat ik nog wel zien vond hem goed gelukt voor de eerste keer.

groetjes simone

(beginneling)

2

Re: vulling -afwerklaag en letter vraag

hoi Simone, ik ga op je vragen proberen antwoorden :

afwerken met slagroom is geen goed idee, je fondant smelt er helemaal van weg. Als alternatief voor botercreme kan je jam gebruiken maar zo ga je niet goed je oneffenheden van je kapsel kunnen wegwerken. Je kan door de botercreme wat citroenessence doen, dat maakt het minder zoet.

de tappits : je moet veel tylose door je fondant doen, uitrollen tot je bijna je tafelzeil door je fondant ziet (erg dun dus) en dan effe laten liggen, ik snij er dan vierkantjes van, even groot dan de letters. dan duw je een letter er in en wrijft even over je tafel, dat hij er goed in zit, dan verwijder je met een mesje of puntje het overtollig fondant (bijvoorbeeld het middelste stukje in een "O") en dan neem je een deegrol, legt hem op je tafel en slaat je latje daar op, zodat de letter v

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010