1

Onderwerp: Help!!!

Wij hebben een nieuwe oven en ik bak regelmatig taarten, maar nu zijn er al 2 mislukt.

De taart komt niet omhoog genoeg en dus ook te nat van binnen. Wie heeft er tips?

Ik had de temperatuur eerst precies goed gezet en daarna wat hoger en om de heteluchtstand.

Ik gebruik gewoon Funcake mix voor biscuit.

Alvast bedankt voor de tips

2

Re: Help!!!

Staan er aan de binnenkant van je ovendeur geen icoontjes met temperaturen? Ik hou die aan i.p.v. recept en dat gaat eigenlijk altijd goed.

3

mirannetje schreef:

Staan er aan de binnenkant van je ovendeur geen icoontjes met temperaturen? Ik hou die aan i.p.v. recept en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Uhm, volgens mij niet, maar ik heb de taart net in de oven gezet...... dit keer geen hetelucht gebruikt. Ben benieuwd.

Ik zal straks eens even kijken en ik laat het je wel weten  ;)

4

elke oven is inderdaad weer anders.

los van de oven: heb je het biscuit goed gemixt en direct na het mixen in de vorm en in de oven gedaan?

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

5

IngeW schreef:

elke oven is inderdaad weer anders.

los van de oven: heb je het biscuit goed gemixt en direct na het mixen in de vorm en in de oven gedaan?

Ja, heb ik gedaan. Maar ik heb de oven niet op de heteluchtstand gezet en hij wordt echt super mooi. Blijkbaar moet ik dat met deze oven niet doen!

6

De taart is helemaal gelukt!!!

7

Joepie!!!

Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

8

dat is maf. fijn dat het je nu wel goed gelukt is!!

hier juist op hetelucht stand, maar dan laat ik de temperatuur oplopen,
5min op 100 graden,
5 minuten op 120 graden
10 minuten op 140 graden
restant (20a25min) op 160 graden

dan gaat het hier altijd goed.

dus niet meteen op temp dat op verpakking staat,want dan krijg ik zelfde probleem als jou.

maar idd, elke oven werkt weer anders(helaas) weet er alles van!haha (kon ineens geen simpele cake meer bakken toen hij net nieuw was :+ )

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten