1

Onderwerp: 50 jaar taart!

Hallo!

Misschien zit ik in de verkeerde topic, maar ik ga volgende week drie afzonderlijke taarten maken voor mijn vader die 50 wordt!
Ik ben wel nieuw in bakken, maar ik volg al wel een jaar of twee van andere memsen op forums wat zij zelf maken. Een maand geleden heb ik een kleine bruidstaart gemaakt met een vriendin, en dat was wel goed gelukt! We hadden marsepein gebruikt, maar na een tijd zagen we dat het smolt op bepaalde plekken :( zonde natuurlijk, maar voor een eerste keer wel goed.

Ik ga nu sowieso fondant gebruiken. Veel familieleden mogen geen marsepein en ik ben er zelf geen fan van de smaak. Ik wou graag weten of iemand ideeen had voor een niet al te zoete taart en vulling. Aangezien fondant best zoet kan zijn, toch?
Kan ook iemand zeggen wat ik echt in de keuken moet hebben aan bakspullen? Tips zijn echt graag welkom!

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen!

2

Re: 50 jaar taart!

Carmilla schreef:

Hallo!

Misschien zit ik in de verkeerde topic

Ja :) Het is handig om even titels, omschrijvingen en sticky's te lezen voor je een topic plaatst, omdat je dan vanzelf ziet in welke rubriek je topic thuishoort. De Taarten Parade is een show-rubriek en dus niet bedoeld voor vragen.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Voor minder zoet kan je bv iets met citroen doen of bosvruchtenjam of zo.

Om je fondant niet te laten smelten afsmeren met 1:1 botercreme. En verder lekker doorlezen op dit forum, want er zijn heel veel leuke en lekkere ideeen!! En je kan ook evt. de zoekfunctie gebruiken.

Succes!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik zou ook gaan voor vers fruit.
aardbeien of sinaasappel/limoen zijn lekker vers.

Inderdaad ook even andere botercreme gebruiken, zoals mirjam al aangeeft. Want als je marsepein al smolt, met fondant gaat het nog sneller

groetjes karin

5

Wat je ook kunt doen is marsefont maken. (50/50 marsepein en fondant). Het heeft dan niet de smaak van marsepein en ook niet de zoetigheid van fondant. En eigenlijk veel lekkerder!

Wat ik verder vind wat niet mag ontbreken in je keuken voor taart maken is:
- speciale roller
- taartzaag
- rvs spatels om taart strak mee af te smeren
- goede mixer
- PME bakpannen
- mesjes van plastic
- goede uitstekertjes
- IKEA doorzichtig bureaublad om op uit te rollen
- Crisco
- handschoenen voor het kleuren

Taart en meer...