1

Onderwerp: hoeveel mix in de blanda schalen

Ik heb me rot gezocht hoeveel mix er nu in de blanda 12 en 20 schalen moeten en ik vind steeds andere antwoorden.

De tabellen hier zeggen heel wat anders dan wat er op het forum word gezegd. Heb net het tabel van het forum gevolgd voor een blanda 20 schaaltje. dus 270 gram mix en de rest.....Vond het geheel maar waterig met die 4 eieren er in.....

Dus wie o wie heeft de juiste verhoudingen zodat ik ook van die leuke bolletjes kan bakken!!!

Ik hoor graag!!!

2

Re: hoeveel mix in de blanda schalen

mail me maar even ik heb een schema een keer van iemand gekregen van hier

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

3

Pffff met de verhoudingen van het tabel bij de tabellen mislukt het volledig!!!!!

4

Ik gebruik voor de 20 cm:
231 g biscuit mix (funcakes)
175 g eieren
23 g water

15 min 140°C
15 min 160°C
15 min 180°C

Voor de 12 cm:
66 g bisuit mix
50 g ei
7 g water

8 min 140°C
8 min 160°C
8 min 180°C

5

en ik doe dit ;) :
Blanda 12- inhoud: 0,5 liter, voor 3 stuks 3 eieren, 200gr mix, 20 water; 25 min 150 hetelucht

Blanda 20 cm- inhoud: 1,9 liter  270gr mix, 4 eieren M,  27 ml water;  45min, 150 hetelucht

Succes :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Ik heb net jou schema geprobeerd Carien maar ik kreeg een klein sneu heuveltje uit de kom....Hij liet wel in 1 x los toen ik hem storte  :thumb:  Hahah ging er toch nog iets goed......Ik ga gewoon nog eens proberen....

het misluksel van nu smaakt ook wel heel erg naar ei vind ik trouwens....mss niet lang genoeg gemixt, te veel ei?? pffff

7 Laatst bewerkt door Carien (08-11-2011 20:46)

M eieren genomen?
10min gemixt?
zag het eruit als en stroperig deeg, als bijna stijfgeklopt eiwit, maar dan lichtgeel?

8

Uhmmm nog ff een klein vraagje trouwens.....Komt het taartje tot de rand van de blanda of er over heen ofeeh....Wat kan ik verwachten.........

9

Eueueueh nee, L eieren....ghehehe.

10

hij bolt eroverheen :Y , maar stroomt niet over ;)

11

twinstwins schreef:

Eueueueh nee, L eieren....ghehehe.

ja, dat scheelt toch best veel hoor :s  ;)  3x54gram ongeveer

12

:/  ow jee......En ik zie net dat ik gewoon veel te weinig mix heb gebruikt  :D .....En nu heb ik niet genoeg mix op een nieuwe te proberen......Morgen maar snel halen dan en dan ga ik je schema nog een x volgen. Kijken of het nu wel lukt ;) ......Ow en ik haal M eitjes en zal ze ook wegen :D ..........

Tnx!!!

13

heb je terug gemaild hoor, in deze tabel gaan de eieren per gram, das toch beter dan m of l eieren

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

14

Tnxx @Mrij!!!......Eens zal het me lukken  :D

15

twinstwins schreef:

:/  ow jee......En ik zie net dat ik gewoon veel te weinig mix heb gebruikt  :D .....En nu heb ik niet genoeg mix op een nieuwe te proberen......Morgen maar snel halen dan en dan ga ik je schema nog een x volgen. Kijken of het nu wel lukt ;) ......Ow en ik haal M eitjes en zal ze ook wegen :D ..........

Tnx!!!

tsja, te weinig mix en teveel ei....dat wordt 'm ook niet dan :nooo  ;)
Succes met proberen  :thumb: en idd de aanhouder wint :Y

16

Ik zat hier ook altijd mee! Ik gebruik het volgende:

12 cm:

110 gr. mix van funcakes
2 eieren (M)
11 ml water

20 cm:

330 gr. mix
5 eieren (M)
33 ml water

De oven op 150 graden. Bij mij lopen de blandas altijd over! Als ik minder mix gebruik krijg ik een zielig bolletje waar ik niks mee kan. Ik laat ze daarom altijd overlopen (wel bakpapier eronder doen  ;) ) en dan snij ik hem meteen recht af aan de bovenkant. Even met een mesje langs de randjes en hij komt er super mooi uit!

Heel veel succes!  :thumb:

17

Carien schreef:

en ik doe dit ;) :
Blanda 12- inhoud: 0,5 liter, voor 3 stuks 3 eieren, 200gr mix, 20 water; 25 min 150 hetelucht

Blanda 20 cm- inhoud: 1,9 liter  270gr mix, 4 eieren M,  27 ml water;  45min, 150 hetelucht

Succes :Y

Bij mij is het bij blanda 20cm,overgelopen,gebeurd dat bij jou ook?

18 Laatst bewerkt door Carien (09-11-2011 18:23)

:nooo nooit gebeurd bij deze hoeveelheden :nooo

:think: ligt misschien ook aan temp? elke oven is anders :rolleyes:

19

Jahaaaaaaa het is met gelukt.....!!! Heb net 2 blanda bolletjes van 12  cm gemaakt!!! En ik moest er een stukje vanaf snijden omdat die boven de kom uit kwam....Nu heb ik ietsje meer mix gebruikt dan de 50 gr die aanbevolen werd en heb er 75 van gemaakt!!!.

Super blij :thumb: ....Nu even laten afkoelen en bekleden maar...Mijn baas wilde een taartje en een taart(JE) kan hij krijgen  :D ...12 cm moet groot genoeg zijn voor de snoepert hahahah....

20

Ik vind ze idd ook altijd erg klein uitvallen die 12 cm bolletjes. Maar als ze eenmaal gevuld en bekleed zijn, zijn ze toch best wel groot. Voor 2 peronen kan best wel, of natuurlijk 1 grote snoepert hahaha :lol:

21

:thumb: hartstikke goed :Y  (en ik doe precies het gemiddelde, 66,66666666gr ;) )
volgens mij staat een Blanda12 voor 3 stukjes, dus die snoeperd kan nog effe :Y

22

Die snoepert kreeg het voor elkaar om zijn taartje te delen met 8 man...iedereen een klein stukje voor de proef.....en ze vonden het allemaal lekker.... :thumb:

23

Ik ben aan het bakken en ben benieuwd wat het resultaat is. Wat mooi om te lezen dat iedereen weer een andere ervaring heeft met het bakken van een kapsel in een blanda. Over drie kwartier weet ik het resultaat.

Groetjes van Sanni