1

Onderwerp: Sneeuw

Ik mag een bruidstaart maken in kerst/wintersfeer.
Nu lijkt het me leuk om een soort van sneeuweffect op de gestapelde randen te maken. Heeft iemand een idee hoe je dat het beste en mooiste kan doen ? :think:

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes Alex

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

2

Re: Sneeuw

Ik ben maar een leek...
Maar bestaat er niet een soort pasta wat verhard en wat je dan kan dusten...
want pas gevallen sneeuw glanst ook zo mooi...
die sneeuw zou je dan een beetje rum aankunnen brengen, met piekjes, of heel mooi glad...

(  zo deed ik dat tenminste wel altijd met dakpannen versieren). nu weet ik wel een dappan is geen taart..maar je bent met beiden heel crea bezig...

Succes...

3 Laatst bewerkt door angelz (08-11-2011 13:22)

Misschien bergjes maken van royal icing en dan eventueel witte sparkles er overheen.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -3315.html
Deze bijv.
Of deze
http://www.deleukstetaartenshop.nl/glan … -3208.html

4

Voor deze heb ik de fondant minimaal vochtig gemaakt, daar wat suiker over gestrooid, daarna nog wat poedersuiker.

Foto: http://kellyvandoorn.nl/?attachment_id=156

Misschien heb je er wat aan.

Gr Kelly

5

Dankjulliewel voor de tips, daar kan ik wel wat mee  :thumb:

6

Bij de sligro hebben ze een pot met eetbare decoratiesneeuw het is een soort speciale poedersuiker die heel mooi blijft dat gebruik ik altijd voor sneeuw. Ik doe het in een zeefje en zeef het dan op de plek waar ik het wil ;)
evt kan je nog wat glitter eroverheen strooien
groetjes Jaleesa

walking on buttercreamclouds .....

7 Laatst bewerkt door Soesie (08-11-2011 22:22)

Kokos uit een zakje, mooi drooog en poederig. Net echt.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

8

Sprinklez schreef:

Bij de sligro hebben ze een pot met eetbare decoratiesneeuw het is een soort speciale poedersuiker die heel mooi blijft dat gebruik ik altijd voor sneeuw. Ik doe het in een zeefje en zeef het dan op de plek waar ik het wil ;)
evt kan je nog wat glitter eroverheen strooien
groetjes Jaleesa

Dat klinkt helemaal perfect  :Y  Helaas heb ik dat bij onze sligro nog nooit gezien  :(  Staat dat gewoon bij de bakafdeling ? Of waar moet ik zoeken ?

Kokos is ook een goed idee, maar ze wilde een vulling (slagroom) die iedereen lust, en ik weet dat veel mensen geen kokos lusten.

9

Ik vind het inderdaad perfect, het zit in emmertjes bij de bakafdeling tussen het fondant, banketbakkersroom en dergelijke in diezelfde soort emmertjes en dan staat er Decoratiesneeuw op. En denk dat je het ook niet echt opvalt  als je er niet op zoek naar bent het viel mij ook pas na de zoveelste keer op ;) Veel succes !

walking on buttercreamclouds .....

10

:thumb:  Ik ga mijn speurneus opzetten  :lol: