1

Onderwerp: welke vulling

Ik wil een biscuitdeeg taart maken en dan met chocolade ganache overgieten.
Maar ik zie zoveel vullingen staan ik weet niet welke vulling in moet gebruiken. :/  Het is voor de 3de verjaardag van mijn dochter.
Iemand tips of ideeen?
Alvast bedankt.

ps het is de eerste keer dat ik zelf een taart maak.

2 Laatst bewerkt door SweetTooth (08-11-2011 10:51)

Re: welke vulling

Als het de eerste keer is dat je een taart gaat maken, dan zou ik het mezelf niet te moeilijk maken.

Ik weet uiteraard niet wat jullie lekker vinden, maar vrij algemeen is bijv. aardbeienjam of aardbeienvlaaivulling (of uiteraard een andere smaak naar keuze), gecombineerd met banketbakkersroom (of zwitserse room).

Zwitserse room is banketbakkersroom waaraan nog extra slagroom is toegevoegd. Vinden wij lekkerder, maar smaken verschillen uiteraard.
Overigens maak ik de banketbakkersroom altijd gewoon met zo'n zakje uit de supermarkt (dr. Oetker). Zelf maken kan ook, maar dat is een stuk ingewikkelder.

Biscuit bakken, 2x doorsnijden, onderste laag vullen met jam, middelste laag erop, vullen met room, bovenste laag erop, overgieten met ganache.

Gebruik de zoekfunctie van het forum voor HOW-TO's, recepten en tips/hulp bij deze technieken. En ook het menu links.

Bijv. vind je hier een overzicht van te maken vullingen, alsmede een link naar "combinaties" en "buiten de koelkast houdbaar"
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

thanks!!! ik zal een foto plaatsen als de taart gelukt is.

4

kersen vlaaivulling is lekker met chocolade ganache :9

5

thanks ik had idd kersen vulling gebruikt en was erg lekker....viel bij iedereen in de smaak en mijn klein meisje vond de taart geweldig. :thumb:
foto volgt nog. (dit lukt me nl niet)